מדוע אמזון עומדת בפני קנס של 350 אלף דולר?
ה-FAA מתכוון לקנוס את חברת הקמעונות הענקית מכיוון שלטענתו, נהגה באופן מסוכן כששלחה מיכל חומר כימי לפתיחת סתימות במטוס ● החומר דלף וכתוצאה מהתקרית נפגעו עובדי UPS
הקמעונאית המקוונת אמזון (Amazon) עומדת בפני קנס של 350 אלף דולרים בגין משלוח כימיקלים מסוכנים שלא נארזו כיאות, לכאורה, ושדליפתם פגעה בתשעה מעובדי חברת המשלוחים, UPS.
ה-FAA (ר"ת Federal Aviation Administration), מנהל התעופה הפדרלי האמריקני – מאשים את החברה בהפרת כללי הבטיחות בשל שליחת החומר הכימי המסוכן, שמיועד לפתיחת סתימות, בדרך האוויר.
עובדי UPS שטיפלו במשלוח – שהוביל את הסחורה מקנטקי לקולורדו באוקטובר 2014 – התלוננו על כוויות לאחר הטיפול בחבילה שבה היה החומר המסוכן שדלף, כך לטענת הרשות.
"בזמן המעבר חלק מהחומר הנוזלי דלף דרך התיבה שבה אוחסן, שהייתה עשויה מעץ סיבית. עובדי UPS שבאו במגע עם התיבה דיווחו כי הם מרגישים תחושת צריבה וטופלו בשטיפה כימית", אמר ה-FAA.
הרשות האשימה את אמזון בכך שהמשלוח לא היה ארוז באופן נכון, ואמרה שעל התיבה לא היה תיוג או תיעוד נכון, ושצוות החברה שטיפל בדברים לא הוכשר כראוי.
היסטוריה של הפרת תקנות
אין זה המקרה הראשון שבו משלוח חומרים מסוכנים של החברה לא מטופל כראוי. "לאמזון יש היסטוריה של הפרת תקנות המתייחסות לחומרים מסוכנים (Hazardous Materials Regulations)", אמרה הרשות.
"מפברואר 2013 ועד ספטמבר 2015 בלבד, נמצא כי אמזון הפרה את תקנות החומרים המסוכנים 24 פעמים. ה-FAA ממשיך לחקור את עמידתה של אמזון בתקנות החומרים המסוכנים החלות על הובלה אווירית".
סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) דיווחה כי ה-FAA ביקש לקנוס את החברה בסכום כולל של כמעט 1.3 מיליון דולרים, בקנסות שהצטברו כתוצאה מאותם מקרים. לפחות ב-15 מהמקרים ידוע כי דלף חומר מסוכן, כך בישר ה-FAA בהודעה על ההפרה.
הזדמנות לשיפור מתמיד
מקרה אחר שפורסם אירוע באפריל 2014, כשעובדיה של החברה שילחו דבק נוזל דליק כראוי דרך FedEx. במקרה המסוים עובד החברה גילה מיכל של דבק דולף, לא מסומן כראוי וללא תעודות משלוח נאותות. החברה נקנסה בגין המקרה בסכום של 91 אלף דולרים, כך על פי ה-FAA.
לא ברור כמה פעמים כבר שילמה אמזון קנסות או הודתה באחריות למקרים דומים, כי ה-FAA לא הצהיר באופן ציבורי על קנסות של פחות מ-50 אלף דולר, כך משתמע מדברי דובר הרשות בשיחה עם רויטרס.
הקמעונאית הענקית אמורה להשיב לטענת ה-FAA בתוך 30 יום. דובר אמזון אמר, כי "אנחנו שולחים עשרות מיליוני מוצרים בכל יום. פיתחנו טכנולוגיות מתקדמות לבדיקת מפגעי משלוחים פוטנציאליים ואנו משתמשים בכל פגם כהזדמנות לשיפור מתמיד".
אמזון הבטיחה בהצהרתה שתעבוד עם ה-FAA בכדי לשפר את התהליכים שלה.
תגובות
(0)