מריסה מאייר: התקשורת מפלה אותי כי אני אישה

למרות הביצועים הבעייתיים שלה, מנכ"לית יאהו טוענת שהמדיה מדווחת עליה בעין לא אוהדת בגלל סיבה אחרת

סקסיזם בחברות היי-טק סיניות ענקיות. צילום אילוסטרציה: BigStock

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו (Yahoo), שנמכרה באחרונה ל-וריזון (Verizon) תמורת 4% משווייה בשיא, טוענת כי התקשרות מדווחת עליה בעין לא אוהדת. היא לא תולה את הסיבה לכך בביצועים הבעייתיים שלה בתור מנכ"לית, אלא בהיותה אישה.

מאייר גינתה שורה של פרסומים הקשורים לה וליאהו, שלדבריה היו נגועים באפליה על רקע מינה.

יצוין כי מאייר, אחת מ-4% הנשים המנכ"ליות ברשימת הפורצ'ן 1,000 (Fortune 1,000), נבחנה על ידי המדיה והמשקיעים תחת זכוכית מגדלת על כל צעד ושעל שעשתה, בשל כישלונה לשנות את גורלה של ענקית האינטרנט החבוטה. לפני שהגיעה ליאהו היא זכתה להערצת התקשורת, כשהייתה בין הנשים הבודדות בהנהלה הבכירה של גוגל (Google).

בשנה שעברה היא דווקא אמרה באחד הראיונות שהמין שלה לא ממלא תפקיד חשוב מבחינתה כמנכ"לית של חברה טכנולוגית גדולה. אבל כעת, נראה שהיא מרגישה משוחררת יותר מול התקשורת. "ניסיתי להיות עיוורת לזהות המינית ולהאמין שעולם הטכנולוגיה הוא אזור נקי מאפליה על רקע מין", אמרה מאייר בראיון שהעניקה לפייננשל טיימס (Financial Times), "אבל כולנו רואים את הדברים שרק נשים מנהיגות בולטות צריכות לסבול, כמו מאמרים המתמקדים בהופעה החיצונית שלהן – לדוגמה על הילרי קלינטון, שמתהדרת בחליפה חדשה. אני חושבת שכל הנשים מודעות לכך, אבל קיוויתי שב-2015 ו-2016 אראה הרבה פחות מאמרים כאלה. זו בושה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים