אמזון: הרווח הנקי החצי שנתי קפץ פי 39

הן הרבעון השני והן המחצית הראשונה של השנה התאפיינו מבחינת ענקית המסחר אונליין בעליות דו ספרתיות בהכנסות ובקפיצות גדולות ברווחיות

אמזון. סקירות מזויפות

אמזון (Amazon) סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם תוצאות טובות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי. מהנתונים שפרסמה החברה בסוף השבוע עולה כי היא רשמה בשתי התקופות עליות דו ספרתיות בהכנסות וקפיצות ברווח הנקי – של יותר מפי תשעה ברבעון ושל פי 39 במחצית.

יצוין כי על אף שהחברה מבצעת השקעות גדולות בשיפור השירותים שהיא מציעה ללקוחותיה, ההוצאות הכלליות היו נמוכות לעומת ההכנסות. במהלך המחצית הראשונה הן עלו ב-26.55% ל-57.18 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות זינקו ב-29.7% ל-59.53 מיליארד.

על רקע היחס החיובי בין ההוצאות וההכנסות, הרווחיות התפעולית קפצה פי 3.28 ל-2.36 מיליארד דולר וזו הנקייה, כאמור, פי 39 ל-1.37 מיליארד.

ברבעון המדווח רשמה אמזון תוצאות דומות. ההוצאות הכלליות שלה צמחו ב-28.16% ל-29.12 מיליארד דולר וההכנסות צמחו ב-31.14% ל-30.4 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים גדלו ב-23.46% ל-21.12 מיליארד דולר ומכירות השירותים, בעיקר השכרות מוזיקה וסרטים דרך הענן, שנכללים בשירותי הפריים של החברה, זינקו ב-52.74% ל-9.29 מיליארד. הרווח הנקי גדל פי 9.32 ל-857 מיליון דולר והרווח למנייה עלה פי 9.37 ל-1.78 דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-26.52% ל-19.18 מיליארד דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-39.86% ל-11.22 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 36.92%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-31.45% ל-9.94 מיליארד דולר והרווח גדל פי 2.77 ל-1.29 מיליארד,

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היו אלה חודשים מלאי פעילויות סביב העולם ובמיוחד בהודו, ששם השקנו במהלך הרבעון את שירותי ה-Prime".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים