כמה שעות ביום אנחנו משתמשים בסמארטפון?

מחקר חדש של מסטרקארד מגלה כמה זמן אנחנו מקדישים בכל יום למכשירים הדיגיטליים והאם אנחנו מוכנים לחדשנות דיגיטלית

לשלם באמצעות הסמארטפון? בהחלט כן! צילום אילוסטרציה: BigStock

יותר מ-90% מהישראלים משתמשים בסמארטפון שלהם כ-7.4 שעות ביום – כך עולה ממחקר של מסטרקארד (MasterCard), שפורסם היום (ג'). עוד מעלים הנתונים ש-84% מהישראלים משתמשים במחשב נייד קצת יותר מ-4.5 שעות ביום וכ-53% נמצאים בכל יום מול הטאבלט שלהם במשך כשעתיים.

המחשב הנייח עדיין גוזל מרבים מאתנו לא מעט זמן – כחמש שעות ביום, ובמורד הרשימה ניתן למצוא את האוזניות עם כמעט שלוש שעות ביום, הטלוויזיות החכמות עם שעתיים והרחפנים, שהמשתמשים בהם מקדישים להם קצת פחות משעה יומית.

רובנו מוכנים לשלם באמצעות הסמארטפון

כיאה לחברה בתחום הפיננסי, מסטרקארד מפרסמת גם נתונים שנוגעים לעולם התשלומים: 65% מהישראלים מוכנים לשלם באמצעות הסמארטפון, כאשר הם מעדיפים יותר להזדהות באמצעות זיהוי ביומטרי (33%) מאשר בקוד מספרי (31%). בהמשך, 29% מוכנים להזדהות עם קוד שיקבלו ב-SMS ורק 6% – בסלפי. למרות נתונים אלה, בישראל רק 9% משתמשים בזיהוי ביומטרי בעת התשלום.

מקור: מסטרקארד

מקור: מסטרקארד

ישראל נמצאת במקום יחסית גבוה מבין המדינות שבהן מוכנים מרבית המשתמשים לשלם באמצעות הסמארטפון – קצת מתחת למדינות אפריקה ושאר המזרח התיכון (כ-70%) והרבה מעל מדינות מערב אירופה, שם רק 40% מהצרכנים ציינו אופציה זו בחיוב. מהמדד עולה כי רוב הנשאלים מכל המדינות הדגישו כי יבחרו בסמארטפון כחלופה לכרטיס הפלסטיק כאמצעי תשלום חדש.

עד כמה אנחנו שבעי רצון מהחדשנות הדיגיטלית?

הצרכן הישראלי מבטא בסקר את שביעות רצונו מהחדשנות בתחום הנסיעות ברחבי העולם (76%), בעריכת קניות (68%), ברשתות החברתיות (62%) ובשירותים הפיננסיים (62%). לעומת זאת, הוא רוצה לראות יותר חדשנות דיגיטלית בתחומי החינוך, הבריאות והתחבורה הציבורית.

91% מהישראלים בטוחים שהשירותים הדיגיטליים יהיו בשימוש נרחב ובקשת רחבה יותר של תחומים, וישפיעו על רוב האוכלוסייה. הצרכנים גם מייחסים חשיבות רבה למהירות ולפשטות של תהליך התשלום.

מדד החדשנות של מסטרקארד סקר 23 אלף צרכנים ב-23 מדינות באירופה, אפריקה והמזרח התיכון.

אנדרס המברגר, מנכ"ל מסטרקארד ישראל, ציין כי "המדד מאשר שרוב הצרכנים בישראל מעדיפים להשתמש בסמארטפונים כבר עתה כדרך תשלום כאלטרנטיבה לשימוש בכרטיסי הפלסטיק. הצרכנים מצהירים באופן ברור על רצונם בחדשנות דיגיטלית בכל תחומי החיים".

"בשנים קודמות השיבו צרכנים רבים שיש להם חשדנות במה שנוגע לחדשנות דיגיטלית, אבל המדד הנוכחי מראה שינוי גלובלי מהותי בהתנהגות הצרכנים, שמאמצים סגנון חיים דיגיטלי שמעניק יתרונות לחיי היום יום", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים