טוויטר משנה את מדיניות הפרטיות שלה ונותנת למשתמשיה יותר שליטה

לנוכח החלטתה לאחסן נתוני גלישה למשך זמן ארוך יותר, הרשת המצייצת הודיעה למשתמשיה על מדיניות פרטיות חדשה, שבה ייתקלו בפעם הבאה שיבקרו בשירות ● המטרה - שליטה בפילוח המודעות

האם התקנות החדשות באמת ישמרו על הפרטיות? אילוסטרציה: Nata-Lia/BigStock

בסוף השבוע האחרון הודיעה טוויטר (Twitter) על שינויים במדיניות הפרטיות שלה ועל מספר עדכונים של כלים חדשים, שאמורים לספק למשתמשיה שליטה רבה יותר על אופן השימוש במידע הפרטי שלהם, שזה דבר משמח.

מנגד, שינוי נוסף הוא דווקא החלטתה הפחות חביבה של טוויטר להפסיק את התמיכה בהעדפות הדפדפן "אל תעקוב אחריי" (Do Not Track).

כאשר אתם מבקרים באתר הכולל לחצן ציוץ או ציוץ מוטבע, טוויטר מסוגלת לזהות שאתם נמצאים באתר הזה ולהשתמש במידע בכדי לכוון אליכם מודעות מפולחות. עכשיו מתכננת הרשת החברתית להרחיב את שמירת המידע הזה למשך זמן רב יותר, אבל במקביל היא תספק לכם שליטה גדולה יותר על העניין.

שמירת המידע החדשה תימשך 30 יום, בניגוד ל-10 הימים שנשמרו עד כה, כך אפשר ללמוד מהמסמך המעודכן שייכנס לתוקף ב-18 ביוני. ההרחבה יכולה לעזור לטוויטר להבטיח שהפרסומים שהיא מספקת יגיעו לאנשים הנכונים, דבר שעשוי לסייע למאבקה למשוך מפרסמים המתמקדים בפרסום מפולח וישיר, ולהפחית את ירידת ההכנסות מפרסום שחוותה לאחרונה.

בקטע שהתעדכן בתפריט ההגדרות, באתר שלה ובאפליקציות לנייד, מפורט המידע שבו החברה משתמשת בכדי למקד את המודעות למשתמש.

הרשת מאפשרת לאדם לבטל את הסיווג של קטגוריות עניין מסוימות ואף לבקש רשימה של חברות המשתמשות באפשרות "קהלים מותאמים אישית".

ברשימה זו תוכלו לבחון כיצד ממקדת טוויטר את המודעות בהתבסס על מידע כגון כתובת אימייל, דרך השימוש בטוויטר או פרטים אודות ביקורים באתר של מפרסם מסוים או שימוש באפליקציה לנייד שלו.

כל שעליכם לעשות הוא להיכנס ל'הגדרות' ומשם לקטע החדש "נתוני הטוויטר שלך", שם ניתן לראות אילו מפרסמים כללו אתכם ב"קהלים המותאמים אישית" שלהם.

יותר אי אפשר לבטל מעקב אתרים

במקביל, ובאופן מקומם למדי, החליטה טוויטר להסיר תמיכה באפשרות "אל תעקוב אחריי", שבה יכלו אנשים להשתמש בכדי לבקש מכל אתר שהם מבקרים בו שלא לעקוב אחרי ההתנהלות שלהם בו ולמקד אותם במודעות.

טוויטר עשתה עניין גדול סביב התמיכה שלה ב-Do not Track במאי 2012, כך שהיפוך המדיניות שהיא מבצעת כעת הוא הפתעה – אלא אם כן אתם עוקבים אחרי גל הפלטפורמות הדיגיטליות הנתמכות על-ידי מודעות אשר מעלימות את האפשרות לבקשות "אל תעקוב" באחרונה.

בחודש יולי האחרון, כש-Hulu הודיעה כי היא כבר לא תומכת ב"אל תעקוב אחריי", היא הצטרפה למעשה לתשע פלטפורמות דיגיטליות הגדולות האחרות שלא לא מגבות עוד בקשות אלה, וכעת גם טוויטר מאמצת את הלך הרוח הזה.

טוויטר הסבירה את שינוי העמדה שלה בעדכון ל-"אל תעקוב אחריי" באתר העזרה שלה וכתבה שלמרות שקיוותה שתמיכתה ב-Do not Track תעודד את התעשייה לאמץ אותה גם היא, בפועל הגישה הסטנדרטית אצל חברות כמו פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google) ל-"אל תעקוב אחריי" לא השתנתה.

בכל מקרה, נתנחם בכך שאנשים לפחות יוכלו מעכשיו להשבית מודעות מפולחות מבוססות מידע שנאסף על ידי טוויטר. זה אמנם כרוך במעט יותר מאמץ מסתם לחיצה על 'אל תעקוב אחריי', אבל המאמץ – לחובבי הפרטיות ולמתקוממי הפרסום הממוקד – בהחלט שווה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים