פייסבוק בונה קמפוס חדש וקהילתי במיוחד

הפרויקט החדש - שמתכונן בהתאם למוטו שלה "לקרב את העולם" - יהיה מוכן לאכלוס באופן חלקי כבר ב-2021 ויכלול שילוב ידידותי לקהילה בין תושבים לעובדי החברה, כמו גם מספר פתרונות תחבורה, מרכז קניות ועוד פיתוחים לטובת הסביבה

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק

ענקית הרשת החברתית פייסבוק (Facebook) עוסקת בהקמת קמפוס חדש שלה שבו יעבדו מועסקיה, המתוגמלים בשכר גבוה, בשכונה שבה חיים תושבים מקומיים בעלי הכנסה נמוכה, בניסיון למלא את משימתה החדשה – לאחד את העולם בחצר האחורית שלה.

החברה חשפה תכניות לבניית קמפוס חדש שיכלול 1,500 דירות ו-125,000 מטרים רבועים של שטח קמעונאי, כולל מרכול ובית מרקחת, כמו גם משרדים. הדמיית הקמפוס העתידי הממוחשבת מציגה צעירים מכל המינים והמוצאים, שחלקם עובדי היי-טק, המתערבבים עם משפחות וילדים בשדה שטוף שמש, לאורך רחוב קניות צבעוני ובכיכר ציבורית שוקקת וחיונית במיוחד.

מקום שנהיה בני מזל לכנותו בית

פייסבוק גם מבטיחה כי הקמפוס החדש שלה יסייע בכל הנוגע בתחבורה, תחום בעייתי ב-Bay Area, הן עקב התנועה הכבדה והן בשל היעדר אפשרויות תחבורה ציבורית בין סן פרנסיסקו לערים שפרושות לאורך חצי האי, שבו פועלות ענקיות ההיי-טק כמו פייסבוק ו-גוגל (Google). "הכישלון של האזור להמשיך ולהשקיע בתשתית התחבורה שלנו לצד הצמיחה הביא לעומס ועיכוב", כתבה פייסבוק בבלוג שלה, שבו טענה כי בכוונתה להשקיע עשרות מיליוני דולרים בכדי לשפר את הכביש הראשי המקומי – כביש מספר 101 – וכן להקים מרכז תחבורה בקמפוס החדש, שבו תציע "חיבורים למזרח-מערב" אשר אינם קיימים כיום.

ג'ון טנאן, סגן נשיא המתקנים והנדל"ן העולמי בפייסבוק, אמר כי החברה שלו רוצה לספק "שירותים קהילתיים ארוכי טווח" למאנלו פארק, שם היא מבוססת מאז 2011. לשם כך היא עובדת עם ארגונים מקומיים וקהילתיים ותקדיש 15 אחוזים מהנדל"ן בקמפוס לדיור במחירים מוזלים במיוחד. "וזאת רק ההתחלה", הוא מבטיח, "אנו מתכוונים להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מנהיגים מקומיים וחברי הקהילה בכדי להבטיח שהנוכחות של פייסבוק תהווה יתרון לקהילה ומקום שנהיה בני מזל לכנותו בית".

צוקרברג – מקרב את העולם בדרך לפוליטיקה?

בהתחשב בציון הדרך המגה-מרשים שאליו הגיעה פייסבוק לאחרונה – 2 מיליארד משתמשים – מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הרחיב בחודש שעבר את הגדרת משימתה של החברה שלו ותיאר אותה ככזו ש"תקרב את העולם" במקום הכוונה המוצהרת של פייסבוק עד כה ל"חיבור העולם".

2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים הם בהחלט נתון שפייסבוק מעוניינת למנף לטובת הוכחה שכוחה הרב יעשה טוב בעולם, וזאת לאחר שספגה ביקורת רבה על כך שהיא משמשת כפלטפורמה להפצת מידע כוזב ושקרי, כמו החדשות המזויפות שנפוצו בה בעת מסע הבחירות לנשיאות ארה"ב, או דברי שנאה וטרור שמתפרסמים בה חדשות לבקרים.

צוקרברג מעדיף להיות מי שנתפש בעיניי הציבור כמתעניין יותר ביצירת קהילות, בנסיעה ברחבי ארה"ב בכדי לפגוש את כל גווני וסוגי לקוחותיו, וכמי שעשוי לקדם שלום ואחווה בין בני האדם כלל. רבים טוענים עם זאת כי ייתכן שכל אלו הם רק צעדים במסגרת שאיפות פוליטיות של האדם רב ההשפעה שהוא כבר כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים