שיתוף פעולה בין אינטל ו-Waymo בייצור המכונית האוטונומית
השתיים כבר בחנו וערכו עיבוד של יותר מ-4.8 מליון קילומטרים של נהיגה אוטונומית וכעת חושפות אילו רכיבים תספק יצרנית השבבים למכונית העתידנית של ענקית הטכנולוגיה
החברות אינטל (Intel) ו-Waymo – חטיבת הרכב האוטונומי של תאגיד אלפבית (Alphabet) – הודיעו על חיזוק שיתוף הפעולה ביניהן בכל מה שקשור לשוק המכוניות האוטונומיות.
Waymo תתקין במכוניות שתייצר מעבדי Xeon של אינטל, לצד שבבי Arria FPGA, שמיועדים לביצוע אנליטיקה, וכן חיבורי רשת ומודמים של יצרנית השבבים.
ערכת הרכיבים המורחבת הזו תותקן לראשונה במיני-ואן פסיפיקה של חברת קרייזלר (Chrysler), והיא אמורה להעניק לרכב את היכולות הנדרשות כדי שזה יעמוד ברמה 4 ו-5 של תקן הנהיגה האוטונומית.
לפי הדיווח של אינטל, כבר עתה רשומות לזכות המכוניות של Waymo, עם הטכנולוגיה של אינטל, עיבוד של יותר מ-4.8 מליון קילומטרים של נהיגה אוטונומית. לפי החברה מדובר בכמות הקילומטרים הגדולה ביותר בשוק האמריקאי, יותר מכל מערכת מתחרה אחרת.
קרזניץ': "נכדיי לא יצטרכו לנהוג"
"לאור הקצב שבו הנהיגה האוטונומית מתפתחת, אני מצפה שנכדיי לעולם לא יצטרכו לנהוג במכונית", אמר בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל. "זוהי מחשבה מסחררת: הפעולה שקרוב ל-90% מהאמריקנים עושים כיום מדי יום, תבוא לקיצה בתוך דור אחד. נוכח פוטנציאל כה גדול להצלת חיים, מדובר בשינוי מהיר שאינטל נרגשת להוביל יחד עם מובילות אחרות של התעשייה, כגון Waymo".
היקף השותפות מבחינה כספית לא פורסם על ידי שני הצדדים.
יצוין כי ההודעה הזו מגיעה על רקע סכסוך הפטנטים בין Waymo לאובר (Uber) בנוגע לטכנולוגיה המוטמעת במכוניות לצורך נהיגה אוטונומית, סכסוך שהגיע לבית משפט וכרגע נמצא בהמתנה לאור בקשתה של אלפבית לדחות את הדיון שהיה אמור להתרחש ב-10 באוקטובר.
תגובות
(0)