אמזון מתכוננת להשיק ליין ביגוד ספורטיבי בקרוב

ענקית המסחר האלקטרוני מתכוונת להתרחב לתחום הלבשת הספורט ומגששת לשיתוף פעולה עם כמה מהיצרניות הגדולות של ביגוד האתלטיקה של חברות כמו נייק, אנדר ארמור, לולולמון אתלטיקה ואחרות

מצב רוח ספורטיבי. אילוסטרציה: StudioRomantic/BigStock

אמזון (Amazon) מפלסת את דרכה לתחום בגדי הספורט והחלה בקשירת יחסים עם כמה מספקיות ההלבשה הגדולות ביותר לאתלטים, כך לפי דיווח בבלומברג (Bloomberg). לפי הפרסומים מדובר בפיתוח ליין ביגוד משל אמזון עצמה.

הפרויקט, על פי טענת בלומברג, נמצא עדיין בשלבים המוקדמים שלו – אמזון כבר החלה להזמין מקבצים קטנים של מוצרים כחלק מניסוי, והתוצרים הראשונים כבר נשלחו לחברה בחודש אוגוסט.

התחלתה של מהפכה בתחום?

אחת היצרניות שאיתה מנהלת אמזון שיחות על ייצור קו הביגוד היא חברת הביגוד הטייוואנית Makalot Industrial, המייצרת בגדים בעבור גאפ (Gap), יוניקלו (Uniqlo) ו-Kohl's Corp. עם זאת, עדיין לא נחתמו חוזים ארוכי טווח, כך אמרו מקורות לבלומברג.

סילביה צ'יו, אנליסטית ב-SinoPac Securities Corp ציינה גם את שמה של Eclat Textile, ספקית נוספת הפועלת בטייוואן, שמייצרת בגדים בעבור החברות המפורסמות נייקי (Nike), לולולמון אתלטיקה (Lululemon Athletica) ואנדר ארמור (Under Armour). היצרנית ידועה בבגדי הספורט האיכותיים במיוחד שלה, כך על פי דיווח באתר Livemint.

אין זו הפעם הראשונה שקמעונאית האונליין הענקית מתכננת ייצור ביגוד ופרטי אופנה תחת המותג שלה. החברה הציעה כבר בעבר בגדים למשרד, מעילים ושמלות, בליינים שכונו בשמות כמו Goodthreads ו-Paris Sunday. עם זאת, צעד שכזה לתוך זירת הלבשת הספורט צפוי להציב את אמזון בתחרות מול כמה ממותגי האתלטיקה הגדולים בעולם, כמו גם לחולל מהפך של ממש בתעשייה.

אמזון לא הגיבה לבקשה להערה.

הצרכנים עוברים לרכוש אפילו עוד יותר אונליין

חברות כמו Activewear, נייקי ולולולמון נמצאות בלאו הכי בתחרות קשה בשוק. בחודש ספטמבר אמרה נייקי כי היא מצפה שהמכירות שלה ירדו שוב ברבעון זה בצפון אמריקה, בעוד ש-לולולמון הקנדית מחפשת צמיחה בשווקי חו"ל בעקבות התחרות בשוק מכנסי היוגה והאביזרים הספורטיביים האחרים.

אנליסטים הסבירו כי המיזם של אמזון בתחום הלבשת הספורט נועד למלא את הפערים במלאי שלה, כך שהחברה תוכל להציע אפשרויות רבות יותר לקונים דרכה. מלבד מתן אפשרויות נוספות ללקוחותיה, המהלך מזמין מותגים שמסרבים למכור את מלוא המלאי שלהם באמזון. בנוסף, הברית של הספקיות עם פלטפורמות מסחר אלקטרוני משקפת את הביקוש המשתנה מצד הצרכנים ואת הפנייה שלהם לאמצעי רכישה חדישים יותר.

"מכירות הלבשה המקוונת היוו 19% מכלל מכירות הלבשה ב-2016, לעומת 11% ב-2011", אמרה צ'יו בראיון והוסיפה כי "מכירות מקוונות עומדות אפילו בפני צמיחה חזקה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים