ממשיך לשבור שיאים: ג'ף בזוס הגיע לשווי של 100 מיליארד דולר

רכשתם באמזון בבלק פריידיי? עזרתם לערך של בזוס לנסוק ● הונו של מייסד ענקית הקמעונות גדל ביום אחד ב-2.4 מיליארד דולר, מה שמבסס את מעמדו כאיש העשיר ביותר בעולם

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

מייסד, מנכ"ל ויו"ר אמזון (Amazon), ג'ף בזוס, ממשיך להגדיל את הונו: לאחר שהפך לאדם העשיר ביותר בעולם בשלהי החודש שעבר, הוא הגדיל את הונו עוד ביום ו' האחרון, הבלק פריידיי, ל-100 מיליארד דולר. מכירות אירוע הסיילים הגדול של לפני החגים, שהתקיים ביום ו', ועוד יותר מכך התחזית למכירות של אמזון באותו היום, הוסיפו לשוויו הנקי של בזוס 2.4 מיליארד דולר ביום אחד.

כאמור, בזוס הדיח את ביל גייטס מהתואר האדם העשיר ביותר בעולם בסוף אוקטובר, לאחר שהוסיף 10.4 מיליארד דולר להונו. הייתה זו הפעם השנייה בשנים האחרונות שבה עקף מייסד ענקית הקמעונות אונליין את מייסד מיקרוסופט (Microsoft). בפעם הקודמת הוא טיפס לפסגה בחודש יולי, אך לא שרד בה זמן רב. כעת, עם זאת, מסתמן שהוא שם כדי להישאר.

על פי דיווח של בלומברג (Bloomberg), השווי הנוכחי של בזוס הוא כ-100.3 מיליארד דולר, לאחר שמניות אמזון זינקו ביותר מ-2% בעקבות תחזית חיובית למכירות של בלק פריידיי 2017, ובעקבות התחזית הכללית לעלייה במכירות. ואמנם, לפי דיווח של Adobe Analytics, המכירות אונליין בבלק פריידיי גדלו ב-18.4% בהשוואה לשנה שעברה. יצוין כי כבר אשתקד קבע בלק פריידיי לבדו שיא חדש, בעלייה אל מעל רף השלושה מיליארד דולר בפעם הראשונה – וקבע שיא של רכישות בסכום כולל של 3.34 מיליארד דולר, שהיוו גידול של 21.6% לעומת 2015.

שוויו השנתי של בזוס גדל ב-2017 (עד עתה) ב-32.6 מיליארד דולר, במה שהיא העלייה הגדולה ביותר בשווי הנקי שנרשמה לזכות מי מכוכבי מדד המיליארדרים של בלומברג (Bloomberg Billionaires Index). מעניין להזכיר כי בזוס הוא המיליארדר השני, לאחר ביל גייטס שעשה זאת כבר בשנת 1999, שהגיע להיות בעל שווי נקי של 12 ספרות.

מה בזוס יעשה עם הכסף?

לא ברור מה מתכוון בזוס לעשות עם ההון העצום שלו, שכן בניגוד לביל גייטס ולוורן באפט – המדורגים נכון לעכשיו במקומות 2 ו-3 ברשימה, ושתרמו ותורמים סכומים גדולים במסגרת מאמצים פילנתרופיים לטובת העולם – בזוס לא מרבה לעסוק בפילנתרופיה.

כך או כך ולשם פרופורציות, ניתוח אחרון של Institute for Policy Studies מצא כי בכדי להשתוות לשווי הנקי של שלושת האנשים העשירים ביותר בעולם – ביל גייטס, ג'ף בזוס, ו-וורן באפט – יש צורך לחבר יחד את כספם של כ-160 מיליון אמריקנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים