עוזרת אישית שמפמפמת פרסומות?
ענקית הקמעונאות אונליין, אמזון, מתכננת הפתעה בעבור משתמשי הרמקול החכם מתוצרתה - העוזרת האישית אלקסה תקריין להם פרסומות ממוקדות לפי נושאי העניין של החיפושים שלהם
אם התכניות החדשות של אמזון (Amazon) יתממשו, וכנראה שכן, משתמשי מוצרי האקו (Echo) של החברה יצטרכו בעתיד הקרוב להאזין לעוזרת האישית אלקסה (Alexa) מקריינת פרסומות ובדרך זו, פחות או יותר, מנסה גם להשפיע במידה מסוימת על המכירות שמבצעים הלקוחות באתר של אמזון עצמה.
לפי דיווחים שהופיעו ברשת, ממקורות המוגדרים כמקורבים לעניין, אמזון כבר נמצאת במשא ומתן עם כמה גורמים מסחריים, במטרה שירכשו ממנה זמן פרסום ומודעות שישודרו במכשירים שהיא מוכרת. בין החברות הללו עלו השמות של Procter & Gamble ושל Clorox.
המטרה היא לספק מודעות ממוקדות, בתשלום, שיתאימו לנושאי החיפוש של המשתמשים, בהתאם למה שנהוג ברוב מנועי החיפוש ברשת, ובמיוחד בזה של גוגל (Google). כך, לדוגמה, אם מישהו יחפש ספר חדש של סופר מסוים באמזון, ייתכן מאוד שהוא ישמע המלצה על ספר אחר בז'אנר.
כיום, בחיפוש באתר של החברה באמצעות דפדפן, מופיעות המלצות קניה, רק שבמקרה של אלקסה, כאמור, המטרה שאלו יהיו המלצות שמשלמים בעבורן.
ההערכה היא שההכנסות של אמזון מפרסום מ-2018, נכון למצב הנוכחי, יצמחו ב-2018 ויגיעו לכדי 2.4 מיליארד דולר. רק לשם השוואה – פייסבוק (Facebook) צפויה להרוויח 21.6 מיליארד דולר מפרסום בה וגוגל אמורה להגיע ל-40.1 מיליארד דולר.
תגובות
(0)