פייסבוק תאפשר תשלום לגיימרים נבחרים שיזרימו משחקים דרכה

כחלק מתכנית חדשה, בניסיון לחקות את ההצלחה של Twitch ושל יוטיוב ולהפוך ליעד מושך לגיימירים, הודיעה הרשת החברתית הדומיננטית על השקת תכנית Gaming Creator Pilot

משחקים. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook), שטוענת שהיא מתחזקת קהילת גיימרים המונה כ-800 מיליון משתמשים חודשיים, מחפשת דרך לתקשר באופן ישיר יותר עם פלח המשתמשים הזה על ידי הצעת הזדמנויות חדשות למונטיזציה, כלי הזרמה וגמישות נוספת בפלטפורמות אחרות שבבעלותה, כמו אינסטגרם (Instagram) ואוקולוס (Oculus).

במסגרת ממאמציה אלו, הודיעה הענקית ביום ו', כי היא משיקה כעת תכנית Gaming Creator Pilot, שתאפשר לגיימרים ייצר רווחים באמצעות תשלומים ישירים ממעריציהם, שאותם יקבלו במהלך שידורים חיים.

"יש הרבה עבודה לעשות, אבל אנחנו מחויבים לבנות את הארכיטקטורה הבסיסית שיוצרי המשחקים צריכים בכדי להצליח", כתבה החברה בפוסט בבלוג שלה והוסיפה, "יותר מכל, עם כל תכונה חדשה שאנו מוסיפים למשחקי הווידיאו, אנו מחויבים לבנות אותה לצד היוצרים שלנו יד ביד".

הפופולריות של שירותים כמו Twitch כבר הוכיחה כי גיימרים הם חבורה מאוד נאמנה ופעילה, ופייסבוק לוטשת עיניה אליהם ושוקדת לאט על בניית מערכת אקולוגית שתמשוך את הקהל הזה, וכן קהלים מסורים דומים כמותו.

להביא גיימרים למעורבות גבוהה

אבל בסופו של דבר פייסבוק פשוט רוצה לגרום לגיימרים למעורבות גבוהה – לבלות זמן על הפלטפורמה שלה, ואולי להמיר את העיסוק שלהם בשירותים הדומים והמצליחים Twitch ויוטיוב (YouTube) ששולטים בגזרה. זו הסיבה לכך שמעכשיו תאפשר פייסבוק למשתמשים לתת מינימום של 3 דולרים לגיימרים שהתקבלו לתכנית, בזמן שהם מזרימים משחקים. גיימרים גם יוכלו להזרים ב-1080p/60fps, שהיא איכות גבוהה יותר מאשר זו המסורתית.

תשלום לגיימרים קיים כבר ב-Twitch וב-יוטיוב, ולכן, ובכדי להתבלט, פייסבוק מעוניינת להוסיף גישה לתכונות מיוחדות, למשל ל-shoutouts כמו תגובות באמוג'י שונים בעבור אוהדים שישלמו לגיימרים, כך טוען אתר TechCrunch.

חוץ מזה פייסבוק בכל זאת ייחודית במובנים רבים ויש לה חוזקות על פני פלטפורמות ההזרמה האחרות – היא מתגאה בקהל גלובלי של יותר מ-2 מיליארד משתמשים חודשיים. לחברה יש גם גישה לקהילות שאוהבות משחקים באפליקציית פייסבוק, כמו גם באינסטגרם ובחברת המציאות הווירטואלית שלה, אוקולוס.

עוד נדבך בקידום וידיאו ותכנים אישיים

היוזמה החדשה חופפת גם לדחיפה המתמשכת של פייסבוק של סרטוני וידיאו ולהתמקדות החדשה שלה באינטראקציות "משמעותיות". מוקדם יותר החודש שינתה הרשת חברתית בצורה משמעותית את פיד החדשות שלה על ידי ביטול עדיפות של דפים וקידום מוצהר של תכנים אישיים יותר. במקביל היא מבקשת להפנות אנשים לקהילות מעורבות דרך Facebook Watch וקבוצות (Groups).

בכדי לחגוג את השקת התכנית, תארח פייסבוק אירוע Liveestream בעבור גיימרים ב-27 בינואר בדף הפייסבוק של המשחק המקוון, H1Z1. יוצרים שכבר התקבלו לתכנית הפיילוט – כולל Misses Mae, Doom49, ו-The Warp Zone – ישתתפו גם הם באירוע.

כדאי לקחת בחשבון עם זאת שבינתיים, נכון לזמן ההשקה, תהיה התכנית זמינה רק במחשבים שולחניים ובהזרמה של 1080p/60fps.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים