מיהם מצטייני המחשוב בתחום ניתוח נתונים ואנליטיקה?
עשרות פרסים הוענקו היום (א') לטובים ביותר בתחומי הטכנולוגיה וה-IT, באירוע IT Awards 2017 של אנשים ומחשבים ● מיהם הזוכים בתחומי ניתוח נתונים ואנליטקה, מינוף טכנולוגיות מתקדמות ודיגיטל וחדשנות?
ניתוח נתונים ואנליטיקה
בנק דיסקונט – יישומי Big Data
הוטמעו יישומי Big Data לעולם הדיגיטל והאשראי, לטובת הכרת הלקוח וקידום ההבנה באשר לפעילותו. הפרויקט נועד ליצירת אינטראקציה מיטבית בין הבנק ללקוח.
אתר הנדל"ן הממשלתי – המרכז למיפוי ישראל
אתר הנדל"ן שפותח על ידי המרכז למיפוי ישראל, מציג נתוני אמת על עסקאות נדל"ן שנעשות ברחבי הארץ, בפירוט של אזורים, שכונות ורחובות. הפרויקט שילב וריכז נתונים שונים של משרדי הממשלה העוסקים בתחום הנדל"ן ומונגש לציבור בצורה ויזואלית.
שירותי בריאות כללית – ניבוי שבץ מוחי
מטרת הפרויקט היא לזהות אוכלוסיה שעברה אוטם מוחי שקט והיא בעלת סיכון לשבץ מוחי, או לפגיעה קוגניטיבית מוחית. הפרויקט מציף מידע לצוות הרפואי בקהילה, לצורך התערבות אפקטיבית, וכך מסייע במניעת התדרדרות רפואית ולצמצום אשפוזים ובמקרים מסוימים – להציל חיים.
בנק ישראל – ניתוח נתונים קמעונאיים
לצורך ניתוח וביצוע מחקרים על נתונים קמעונאיים, הוקמה בבנק ישראל פלטפורמת Big Data מחקרית מבוססת ענן, התומכת בקביעת מדיניות בתחום המחירים הקמעונאיים, ומסייעת לממש את שמירת יציבות המחירים במשק, ואת צמצום הפערים החברתיים.
UPS ישראל – תמונה מלאה על שרשרת האספקה
הפרויקט נועד לשפר את תכנון מסלולי ההפצה. הפרויקט מבוסס על ניתוח מידע GIS על ידי משתמשי קצה, המאפשר חישוב מסלול עדכני של נתיבי הנסיעה של הנהגים. כך, הוא חוסך כספים רבים ומסייע לארגון להיות ירוק.
צה"ל – תנופ"ה, תמצית נתונים לפיקוד הבכיר
מערכת BI ייחודית, שנועדה להציג את משאבי צה"ל, הקצאתם ומימושם – לפיקוד הבכיר. זאת, על ידי ממשק המאפשר ביצוע בקרה אפקטיבית שוטפת על תכנית העבודה של צה"ל. הוא מביא ליצירת שפה משותפת בקרב גורמי התכנון הרלוונטיים בגופים ובמטה הכללי.
עיריית חולון – שו"ב איסוף אשפה
מערכת המבוססת פלטפורמת ענן Power BI, האוספת ואוגרת נתוני IoT ו-GPS מרכבי תברואה. היא מנטרת חריגות בזמן קרוב לאמת ומאפשרת ניתוח היסטורי, לטובת זיהוי ומעקב אחר חריגות ובקרה עבור חיובים ויעילות התהליך. מספקת גישה לנתונים מכל מקום ובכל פלטפורמה.
מינוף טכנולוגיות מתקדמות
קופת חולים מאוחדת – ERP
הראשונים בארץ ליישום SAP S/4 HANA, במטרה לנצל באופן המיטבי את יכולות המערכת, הנוכחיות והעתידיות, לטובת הארגון. בוצע יישום של שלושה מודולים מרכזיים – פיננסי, לוגיסטי ורכש – בלו"ז קשיח ומאתגר של 11 חודשים לטובת 1,300 משתמשים.
כאל – ענן פרטי
הקמת תשתית ענן פרטי מבוססת VMware Vcloud suite. זו מאפשרת צריכת שירותי מחשוב אוטומטיים, בלא מגע יד אדם, לפי דרישה. כמו כן פותח פורטל שירותים שקוף, המתממשק לכל מערכות הארגון.
דואר ישראל – תיאום מסלולים וכלי רכב
מערכת אופטימיזציה לשיבוץ ממוחשב של כלי רכב וקביעת מסלולים לאיסוף ופיזור דברי דואר – ב-700 סניפים וב-50 קווי דואר נע. כלי עזר לסדרנים המשלחים את המשאיות, שהביא לשיפור בחוויית השירות בפריסה.
שירותי בריאות כללית – תשתית טכנולוגית ארגונית
הוקמה תשתית BI להנגשת המידע לפלטפורמות תצוגה שונות: דו"חות, מערכת מידע למנהלים במחשב ובמובייל. הפתרון מאפשר ל-3,000 מנהלים לעבוד עם הכלי המתאים להם.
בנק דיסקונט – אוטומציה של הערוצים
תהליך מכירת הלוואה נעשה באופן דיגיטלי מלא ומאובטח, בלא שימוש בניירת ומביא לחיסכון בכוח אדם תפעולי. מבוסס על טכנולוגיה לזיהוי פנים, המייצרת חווית משתמש חדשנית שנועדה לקצר את זמן העברת הכסף ללקוח.
עיריית רחובות – סיב אלחוטי
הוקמה תשתית תקשורת לטובת חיבורן של מאות מצלמות CCTV, עם גישה חופשית ל-Wi-Fi, חיבור משרדי העירייה ומוסדות החינוך הפזורים בעיר – ונבנתה תשתית לעיר חכמה ומתקדמת.
בנק ירושלים – VDI
הוקמה תשתית שנועדה לתת מענה לצרכים עתידיים, בשיפור השירות ל-100 משתמשים פנימיים ובתחום אבטחת המידע. המערכות מאפשרות אוטומציה של הקמת שרתים באופן מהיר והפרויקט הביא לגמישות תפעולית מהירה יותר במתן מענה לתוכניות הבנק, תוך דגש על כל היבטי אבטחת המידע.
הוד השרון – עיר מקוונת בחינוך
מחשוב כל תהליכי הרישום והשירותים לתושב בתחום החינוך. הפרויקט הביא למשלוח הודעות ממוקדות לרישום לגני ילדים ולבתי ספר, עם לינק לרישום לאתר. הפרויקט הביא לטיוב נתונים, שקיפות ומידע אמין ומדויק.
עיריית תל אביב-יפו – מערכת מצוקה עירונית
פרויקט ראשון מסוגו בישראל, להטמעת לחצן מצוקה בטלפון הנייד. הוא משרת את כל צוותי העובדים ב-1,200 מוסדות חינוך בעיר. הפעלת הלחצן מפעילה את מוקד השליטה ומייצרת תגובה מיידית לסוג האירוע.
דיגיטל וחדשנות
בנק לאומי – ענן היברידי
בנק דיגיטלי מהווה פתרון חדשני לניהול חשבון בנק באמצעות אפליקציה סלולרית. הפתרון מבוסס תשתיות הענן הפרטי של בנק לאומי. הוא מאפשר פיתוח קל ויעיל של שירותים אוטומטיים.
עיריית ירושלים – רישוי בניה מקוון
מערכת אינטרנטית המאפשרת לאזרחים, יזמים ואדריכלים – להגיש בקשות להיתרי בנייה אונליין, בלא צורך להגיע למשרדי העירייה. הפרויקט הביא לצמצום דרסטי בתהליכי האישורים, והזמן שלהם קוצר מ-17-20 חודשים ל-9-11 חודשים.
כנסת ישראל – שיקוף הליכי חקיקה
בראשונה, כל הליכי החקיקה המתנהלים בכנסת, בזמן אמת, תוך כדי התהליך, באופן ברור, נגיש וכמובן חינמי. כל המסמכים הרלוונטיים מוצגים בצורה נוחה, כולל הצעות חוק, פרוטוקלי ישיבות מליאה, שידור וידיאו של הישיבות ועוד. עוד מציג האתר מידע היסטורי על כל 35 אלף הצעות החוק שהוגשו מאז קום המדינה ועד לימינו.
HOT תקשורת – תמיכה ויזואלית בלקוחות
המערכת מאפשרת לנציג מוקד התמיכה הטלפונית, חיבור לטלפון הנייד של הלקוח, בלא צורך בהתקנת אפליקציה ייעודית. כך, הנציג "נמצא" עם הלקוח בבית ויכול לראות את התקלה ולטפל בה.
רשות התקשוב הממשלתי – אתר gov.il החדש
האתר מרכז שירותים ומידע מכלל משרדי הממשלה, בממשק אחד חדשני ונגיש, המותאם למכשירים ניידים. האתר מכיל 12 אלף דפי מידע, מ-35 גופים ומשרדי ממשלה. האתר נתמך על ידי הדפדפנים השונים והוא מותאם למכשירים הניידים השונים.
עיריית פתח תקווה – שדרוג האתר
שדרוג והנגשת אתר האינטרנט הרשמי של העירייה, המרחיב את קשת השירותים, המידע והקשר עם תושבי העיר.
הקרייה הרפואית רמב"ם – פלטפורמת Big Data
הפלטפורמה מאפשרת גישה ישירה ומהירה למידע הרפואי שנאגר בבסיסי המידע של בית החולים. המערכת משפרת דרמטית את עצמאות החוקרים באחזור המידע בלא מתווכים טכנולוגיים ומורידה את זמן ההגעה לנתונים מחודשים לשעות. המערכת משרתת בשלב זה 150 רופאים וחוקרים ובהמשך תיפתח למשתמשים חיצוניים.
מרכז רפואי שערי צדק – CRM
הפרויקט נועד לשפר את הטיפול באחת ממחלות הסרטן השכיחות ביותר. הוא מבטא גישה חדשה באינפורמטיקה הרפואית, ומאפשר מידע מלא ועדכני על כל מטופלת, מעקב שוטף ועדכני, לצד ניהול ומעקב מחלקתי, שמשרת 35 רופאים ואנשי צוות בית החולים.
UPS ישראל – אתר שילוח
הוקם אתר שירותי/שיווקי ותפעולי כחלק מיישום רוחבי של אסטרטגיית הדיגיטל הארגונית. האתר מהווה תשתית לחיזוק הקשר עם הלקוחות במובייל ובתחנת העבודה. האתר משקף את אסטרטגיית המובייל, שהיא הבסיס לשיפור חוויית השירות ל-10,000 לקוחות מזדמנים ול-30 אלף לקוחות קבועים.
לאומית שירותי בריאות – אפליקציה חדשה
כחלק מהמדיניות למחשב כל פעילות שאינה מחייבת הגעה פיזית של המטופלים לסניף, פותחה אפליקציה שמשפרת את חוויית המשתמש, תוך מימוש תפיסת הלקוח במרכז, כשהרופא האישי משמש כאיש קשר משמעותי ביותר.
עיריית כפר סבא – פורטל ספקים
הקמת פלטפורמת מסחר, הנותנת מענה לניהול היחסים בין העירייה לספקיה, תוך עמידה בסטנדרטים של שקיפות. הפרויקט תרם לשיפור תהליכי עבודה ולחיסכון כספי.
בנק דיסקונט – אתר שוק ההון החדש
הפרויקט הביא לשדרוג אתר שוק ההון החדש ולשיפור חוויית המשתמש אצל הגולשים. הוא הביא לנראות טובה יותר, להתמצאות באתר, ולהוספת פונקציונליות עסקית חדשה – מעבר לעבודה ב-API סטנדרטי.
הפניקס ביטוח – פניקס צעיר
הפרויקט מביא להפעלת כיסוי ביטוחי לנהג צעיר. המוצר הביטוחי מבוסס טכנולוגיית IoT המשנה את כללי הביטוח בענף הרכב. הוא מאפשר לשלם עבור הביטוח בהתאם למספר הקילומטרים שעשה נהג כלי הרכב – ולא ביטוח כולל. השירות מורכב מרכיב טכנולוגי המוטמע בכלי הרכב ואפליקציה סלולרית המזהה את הנוהג. כך, מתקבלים שליטה מלאה של ההורים על נהיגת צעירים וחיסכון בעלויות.
עיריית חיפה – קייט-נט
פרויקט במסגרת עיר חכמה. הוקם אתר אינטרנטי תגובתי לרישום ולתשלום עבור קייטנות קיץ, אשר מתממשק עם המערכת התפעולית. הפרויקט העלה את רמת השירות המוענקת לתושבים.
סייע בהכנת הכתבה: יהודה קונפורטס
תגובות
(0)