מיהם מצטייני המחשוב בתחום ניטור שליטה ובקרה?
עשרות פרסים הוענקו היום (א') לטובים ביותר בתחומי הטכנולוגיה וה-IT, באירוע IT Awards 2017 של אנשים ומחשבים ● מיהם הזוכים בתחומי ניטור שליטה ובקרה, יצירת בידול והשגת יתרון תחרותי, רובוטיקה וצ'טבוט ומעבר לענן?
ניטור שליטה ובקרה
בנק דיסקונט – גיבוי ושחזור
גיבוי כל סוגי האפליקציה ומערכות ההפעלה בבנק באמצעות מערכת גיבויים מרכזית, בהתאם לסוג השרת, סיווג המידע ודרישות השחזור. זאת, בלא תלות במיקום המכונה הווירטואלית.
שירותי בריאות כללית – בקרת תורים במרפאות
פלטפורמה לניטור המידע ב-on-line אודות מטופלים הממתינים בתור לרופא במסדרונות, ושמשך ההמתנה שלהם חריג. המערכת הביאה לרמת בקרה גבוהה וצמצמה את כמות התקלות למינימום, כתוצאה מהניטור בזמן אמת. הפרויקט הביא לשיפור חווית המטופלים השוהים במרפאה.
בנק הפועלים – ניהול מכונות לשירות עצמי
פרויקט לניטור 160 עמדות בשירות עצמי. הוא מאפשר שליטה ובקרה בזמן אמת ומביא לזיהוי תקלות אוטומטיות, להגדלת זמינות המכשיר ולשיפור השירות ללקוחות. הוא הניב חיסכון תפעולי מוכח.
שיכון ובינוי – הגנת סייבר
מערכת לניהול ולדיווח על אירועי אבטחה בזמן אמת. המערכת משרתת את כל חברות הבת של הקבוצה, בארץ ובעולם – ומביאה לשליטה מלאה על כל פעילויות החברה.
המשרד להגנת הסביבה – ניהול מוקד חירום
מתן תמונת מצב עדכנית למוקד סביבה של המשרד להגנת הסביבה לצורך טיפול באירועי חירום בסביבה. הפרויקט הביא להצפת האירועים ותמונת המצב על גבי מפה, לצורך קבלת החלטות מיטבית עבור הגופים האמונים על שמירה על הסביבה. עוד הוא עשוי להביא להצלת חיי אדם, בעת טיפול באירועי חירום סביבתיים.
ביואקולוגיה – פנד"ה
במסגרת הפרויקט בוצע מחשוב של כל תהליכי העבודה של רפתנים, המדווחים על מוות של בקר. הדיווח מועבר באמצעות טלפון נייד לנהג האיסוף, ומשם מתקבלים כל הטפסים בצורה ממוחשבת אצל הווטרינר, שמעביר אישור לתשלום לרפתן. הפרויקט משרת 2,500 רפתנים ברחבי הארץ.
יצירת בידול והשגת יתרון תחרותי
בנק לאומי – טלפונייה בחדרי מסחר
חידוש והחלפת מערכת הטלפוניה האנלוגית שהייתה בלא גיבוי – בחדר עסקות שוק ההון והבורסה של הבנק. הוטמעה מערכת IP חדישה, עם יכולות מורחבות, המשפרות ומסייעות בעבודת עובדי חדר העסקאות של הבנק, ומשפרת את השירות ללקוח.
פז – אתר מסחר מקוון
נבנה אתר מסחר מקוון חדש של פז. הוא נועד לשפר את השירות ללקוחות בחנויות הנוחות של החברה. הוא מאפשר ללקוח להזמין מגוון רחב של מוצרים, ולאסוף אותם כאשר הוא מגיע לחנות הנוחות. הושם דגש על פריסה ארצית, בכל המקומות שבהם יש לפז נוכחות.
בנק ירושלים – נקודות מכירה
פתרון מימון חדשני ויצירתי לקנייה ברשתות קמעונאיות מחוץ למסגרת כרטיס האשראי של הלקוח. "אשראי פוגש צורך לקוח" – בנקודת המכירה.
בנק דיסקונט – טאצ'ר – חשבון דיגיטלי
יצירת סוויטת פתרונות דיגיטליים, באמצעות סניף דיגיטלי ייעודי, תוך הבטחת מתן שירות ומוצרים בנקאיים מלאים ויצירת ערך אמיתי ללקוח.
קופת חולים מאוחדת – מג"ן הריון
נבנה ממשק תוכנה חכם, המספק לכל אשה בהריון פרופיל גנטי אישי, שמכוון אותה לבדיקות המתאימות לה אישית. נבנתה תמיכה ממוחשבת, המשתפת מידע בין התיק הרפואי למערכות המידע של הקופה. השילוב מייצר דו"חות לאשה ההרה, לרופא הגניקולוג והצוות הרפואי. שירות ייחודי לקופה שלא קיים בארץ עד כה.
עיריית תל אביב-יפו – נת"צ, צדק חברתי
פרויקט תכנון והטמעת 65 מצלמות שמסייעות לאכיפה יעילה של עדיפות נתיבי תחבורה ציבורית ברחבי תל אביב (נת"ץ). המצלמות מעבירות את פרטי הרכב שעובר על החוק היישר למשל"ט התחבורה העירוני, ופקחים מוסמכים מנפיקים דו"חות לנהגים שנסעו בנתיבי התחבורה הציבורית, בניגוד לחוק. המטרה: עידוד השימוש בתחבורה ציבורית.
שיכון ובינוי – הבטחת איכות בנייה
מערכת לניהול, פיקוח ובקרת תהליך הבנייה והבטחת איכות פעילות החברה בתחום ייזום נדל"ן. המערכת מסייעת לעבודת המפקחים בשטח, ולמנהלי הפרויקטים, המקבלים דיווחים בזמן אמת. בכך הם משפרים את רמת השירות והבטיחות של עובדי החברה, ומקפידים על אכיפת נהלים.
בנק דיסקונט – אג'ייל
יישום מתודולוגיית אג'ייל בחטיבת ה-IT בדיסקונט, שנועדה לשפר את תהליכי העבודה. היישום שיפר את זמני התגובה וצמצם משמעותית את מספר הפרויקטים על המדף. הפרויקט הידק והעמיק את שיתוף הפעולה בין אנשי הטכנולוגיה למנהלי הקווים העסקיים.
UPS ישראל – מסחר מקוון
החברה שמה דגש על יצירת מסע לקוח חווייתי, שקוף ומהיר. הפרויקט ענה לצורך בפלטפורמה מרכזית שיודעת להציע פתרונות Last Mile שונים בהתאמה ללקוח, ויחד עם זאת לנהל מערך Back End תומך לכלל התרחישים העסקיים.
עיריית חיפה – עידוד עסקים
עיריית חיפה פיתחה מערכת אישורים לצורך קבלת רישיון עסק. המערכת משלבת בתוכה גופים שונים, בעירייה ומחוצה לה. הפרויקט הביא לעידוד עסקים בעיר באמצעות קיצור זמנים למתן רישיון.
בנק דיסקונט – בנקאות פתוחה
במסגרת הפרויקט יושמה תפיסת בנק פתוח, ראשון מסוגו במערכת הבנקאית במדינת ישראל. התפיסה משלבת בראשונה צד שלישי. כך, נוצר שירות דיגיטלי חדש, המביא לבנקאות פתוחה ולמימוש החזון של הלקוח במרכז.
לימוד מכונה
I Know First – תחזית יומית לשוק ההון
חברת פינטק ישראלית פיתחה אלגוריתם בינה מלאכותית חדשני ומתקדם, שמספק תחזית יומית לשוק ההון לזיהוי מגמות והזדמנויות השקעה. האלגוריתם מפיק תחזית יומית ל-3,000 נכסים כולל מניות, שערי ריבית, מדדים עולמיים, סחורות וצמדי מטבעות לטווחי זמן שונים. הוא מזהה את הזדמנויות ההשקעה הטובות ביותר לכל טווח זמן.
בנק דיסקונט – תובנות לקוח
פרויקט ראשון מסוגו, שמאפשר לקבל מידע אנליטי מדוייק מתוך החשבון של הלקוח, משלב בתוכו את הבוט "דידי". שקוף ללקוח הפרטי, למנהלי השיווק ולאנשי האנליזה בבנק.
שירותי בריאות כללית – חיזוי סיכון לסוכרת
אלגוריתם לזיהוי אוכלוסייה בעלת סיכון גבוה לתחלואה בסוכרת באמצעות לימוד מכונה. אוכלוסייה זו מופנית לצוות הרפואי המטפל, לצורך התערבות אפקטיבית מונעת, על פי מנגנון תעדוף .
רובוטיקה וצ'טבוט
בזק – Bbot
בניית דמות וירטואלית, "Bbot", המשולבת במגוון ערוצים, לקוחות פרטיים וערוצי המסחר. הבוט שולב במחלקות שונות בארגון כגון: שיווק, eCommerce ותמיכה טכנית.
מימון ישיר – שירות גביית לקוחות
מערכת ממוחשבת המסייעת ללקוח להסדיר את החזר ההלוואה שלקח, זאת באמצעות מסרון המחבר אותו עם צ'טבוט, שם הוא מקבל אפשרויות נוספות לסלק את חובותיו.
מעבר לענן
עיריית פתח תקווה – ענן חינוכי
הענקת חווית לימודים סביב השעון, על פי החזון החינוכי של העיר פתח תקוה. המערכת מספקת חוויה עשירה ומקיפה, המעודדת פיתוח מיומנויות וכישורי חיים חיוניים, טיפוח סקרנות ותשוקה ללמידה וידע – בשילוב טכנולוגיה. המערכת מחברת בין כל גורמי החינוך בעיר ומאפשרת הרחבת הלמידה אל מחוץ לתחומי הכיתה ובית הספר – אל עבר המרחב השיתופי העירוני.
בזק – תשתית ענן לטלפוניה וקול סנטר
התשתית מאפשרת ללקוחות בזק פתרון בשרידות מלאה לטובת קבלת שירותי מרכזיה וקול סנטר משולבים. הפתרון נותן מענה לצרכים במוקדים מודרניים, מאפשר רב-ערוציות. נעשה שימוש במכשירי קצה מתקדמים בעלי מגוון תכונות בממשק נוח ואינטואיטיבי.
כאל – קנייה בטוחה
העברת מערכת קנייה בטוחה מ-On Premise לשירותי ענן, שמיועדת ללקוחות המבצעים קניה ברשת, בלא נוכחות פיזית במקום הקנייה. חוויית שירות טובה מגנה על הלקוח מפני סכנת זיופים וגניבת פרטי כרטיס אשראי.
עדן ספרינגס – מחשוב מערך ההפצה
פתרון שמוטמע על מסופונים חכמים, המשלב בין חומרה ותוכנה, ומייעל ומשפר את ניהול ותפעול 900 קווי ההפצה של החברה המופעלים על ידי העובדים. נמצא בפריסה מלאה ב-13 מדינות.
בנק דיסקונט – פורטל ארגוני
הקמת Digital Workspace מתקדמת לעובדי דיסקונט, המבוססת על פורטל מתקדם, ומיועדת ליצירת שיתופיות פנים ארגונית. הפרויקט הביא למינוף ושיפור ניהול הידע, להפריה ולהעשרה הדדית.
Fineline – מערכת קשרי לקוחות
הקמת מערכת קשרי לקוחות ומודול CPQ דינאמי, המאפשרים שימוש בתובנות עסקיות בצורה אוטומטית בתוך המערכות. המטרה היא שיפור העבודה והתוצרים של החברה, על ידי מעבר לענן, על מנת לשפר את זמינות המערכות ולייעל את מודל התמחור.
עיריית חיפה – חוכמת ההמונים
פרויקט להעלאת מודעות לאבטחת מידע והגנה מפני פישינג. זאת, על ידי העלאת מודעות לאבטחת מידע, העלאת מודעות העובדים לאיומי סייבר, הגנה על רשת הארגון מפני מתקפות מכיוון הדואר האלקטרוני, זיהוי נקודות החדירה ותחקור, יכולת תגובה מהירה ידנית – או אוטומטית.
UPS ישראל – פרויקט DR
הקמת אתר גיבוי והתאוששות מאסון, בזמינות גבוהה, עם שירותי ליבה בענן.
סייע בהכנת הכתבה: יהודה קונפורטס
תגובות
(0)