ביונסה משיקה מיזם מבוסס AI למעבר נוח לאורח חיים טבעוני

השירות פועל על פי נתוני כל אדם ואדם, ומציע תכנית תזונה להתנסות בטבעונות ● הזמרת משיקה את המיזם - שכל אדם יכול לתכנן באמצעותו ארוחות ואף לרכוש דרכו מוצרים - במטרה "להפוך את המזון הטבעוני נגיש לכולם"

כמה השמעות באמת היו ל"לימונדה"? ביונסה. צילום: Excellent Photo, BigStock

ביונסה, אחת הזמרות המפורסמות בעולם, מקדמת אורח חיים טבעוני: הזמרת השיקה לפני ימים אחדים, יחד עם בעלה, הראפר ג'יי.זי., והתזונאי מרקו בורחס, את ‎ 22 Days Nutrition – מיזם מבוסס בינה מלאכותית, שמאפשר למי שמתעניין במעבר לתזונה טבעונית 22 ימי התנסות באמצעות פלטפורמה חכמה, שמוצגת באתר ייעודי. המשתמשים יכולים ללמוד בו על ארוחות מאוזנות ובריאות מהצומח, לתכנן תזונה לטווח ארוך, לרכוש מוצרי מזון מוכנים או פרודוקטים להכנת מנות, וללמוד כיצד לבשל אותם.

התוכנה נשענת על יכולות הבינה המלאכותית בכדי לחבר משתמשים לארוחות צמחיות שהורכבו על ידי תזונאים, ושמותאמות אישית להרגליהם, לטעמם, ליכולות הבישול שלהם, לזמינות של מכשירי הבישול ולמצרכים הזמינים. הגולשים אף יכולים להזמין באמצעותה חומרי גלם נדרשים. למי שאין יכולות בישול, מציעה האפליקציה תבשילים טבעוניים מוכנים שיגיעו עד הבית – אבל זה שירות שממנו ניתן ליהנות בארצות הברית בלבד.

"מוקירים אותך על השמירה על בריאותך ועל בריאות הכדור"

"אנחנו רוצים לאתגר אותך כפי שאנחנו מאתגרים את עצמנו להתקדם לאורח חיים המבוסס יותר על צמחים", נכתב בהצהרה של ביונסה וג'יי.זי. השניים הוסיפו כי הם "מוקירים אותך על השמירה על בריאותך ועל בריאות כדור הארץ".

הפלטפורמה משולבת עם שירותי הקניות Instacart ו-Peapod, ובקרוב היא עתידה להוסיף חיבור ל-Amazon Fresh. כל זאת במטרה לאפשר למשתמשים להזמין מצרכים מותאמים אישית, שישמשו אותם להכין בעצמם את המאכלים מבוססי הצמחים שהמתכונים שלהם מופיעים באתר.

לאחר ההרשמה לתכנית מתבקש הגולש לענות על שלל שאלות אישיות ואינפורמטיביות, שיאפשרו לכלי תכנון הארוחות להתחיל להציע לו את עצותיו, שכוללות גם סרטוני וידיאו והדגמות. האתר מספק לגולשים גישה למספר תכונות, שממנפות את הבינה המלאכותית בכדי להתאים אישית את תכנית התזונה הטבעונית גם לדברים ספציפיים, כמו הזמן שיש למשתמש להשקיע בבישול, אלרגיות שמהן הוא סובל, צרכים תזונתיים (כגון דיאטה להפחתת עודף משקל או מזון המתאים למי שעוסק בפעילות אתלטית), והתאמה לגודל משק הבית ואף לצרכי המשפחה.

מתכנני מזון מבוססי AI – העידן החדש

בשנים האחרונות נכנסו לשוק התזונה הטבעונית כמה מתכנני ארוחה נוספים – למשל Gathered Table, מיזם בתמיכתו של הווארד שולץ, מייסד סטארבקס (Starbucks) – כך שמדובר בתחום שכנראה ילך ויתפוס תאוצה, בעיקר באמצעות שילוב למידת מכונה לתוכו.

ביונסה כבר הייתה טבעונית וחזרה בה, אבל לפני כחודש אימצה שוב את התזונה נטולת המוצרים מהחי – ביצים, מוצרי חלב, בשרים, דגים ודבש – תוך שהיא מקדמת את השירות החדש שלה. אפשר לחשוד בה שהיא רק מתכוונת לעשות כסף מהפצת הטבעונות, אבל מאידך, כסף לא ממש חסר לה, ולכן ניתן להאמין לה כשהיא מסבירה בפשטות שכוונתה המוצהרת "להפוך את המזון הטבעוני נגיש לכולם" אותנטית ונובעת באמת מהבנת הנזק האדיר שמסבות תעשיות המוצרים מהחי לבריאות האדם, לסביבה ולבעלי החיים.

בישראל, שנחשבת מעצמת טבעונות בהתהוות, מוצעת למתעניינים באורח חיים טבעוני – שכבר זכה בהכרה כבריא וכחיובי במיוחד על ידי ארגוני תזונה מובילים בעולם – תכנית מקבילה, שפיתחה עמותת אנונימוס ושנקראת אתגר 22. במסגרת האתגר מקבלים משתתפיו תמיכה אונליין מטבעונים ותיקים ותזונאים ותזונאיות מוסמכים, במעבר לתזונה שאין בה מרכיבים מהחי אלא רק מהצומח.

האתגר הישראלי אולי לא נשען במלואו על הטכנולוגיה המתקדמת, כמו אצל ביונסה, אבל זוכה להצלחה גדולה ולהיענות רבה, ומחזורים רבים שלו נפתחים כל העת. עד כה השתתפו באתגר 45,179 ישראלים, כשבאחרונה הוא הרחיב את פעילותו גם למשתתפים דוברי שפות זרות מחו"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים