דו"ח קובע: שוק הטאבלטים בירידה משמעותית
נתוני מכירות מכשירי כף היד מעידים על ירידה של 14.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ושל 28.2%, לעומת הרבעון האחרון של השנה הקודמת
האם לשוק הטאבלטים יש עדיין לאין לרדת? כנראה שכן. לפי אגף המחקר של אתר הערוצים הסיני דיגיטיימס (DigiTimes Research), נמכרו ברבעון הראשון של 2018 רק כ-33 מליון יחידות – המספר הנמוך ביותר של טאבלטים שנמכר ברבעון, עם צפי לירידה נוספת ברבעון הבא לכ-31 מליון יחידות בלבד.
מדובר במספר שמהווה ירידה של 14.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2017, ולעומת הרבעון האחרון של השנה הקודמת, מדובר בירידה משמעותית של 28.2%.
לפי חברת המחקר, הירידה הזו מגיעה בגלל שיצרניות מכשירי האנדרואיד לא מכרו מספיק, וגם כי מבחינתה של אפל (Apple), למרות שהציעה מכשירי iPad חדשים, היא לא הציעה אותם במחירים מספיק אטרקטיביים.
הדו"ח מספק עוד כמה נקודת מבט מעניינות על השוק, והראשונה בהן היא שמספר הטאבלטים החדשים עם מסכי 7 ו-8 אינץ' ממשיך לרדת, לטובת מודלים עם מסכי 9.7 אינץ' ומעלה. הצמיחה במכשירים עם מסכי 7 אינץ' חזקה במיוחד, והם תופסים כ-8% מהשוק בלבד, כבר רבעון שני ברציפות.
כמו כן, הנתונים מראים שהחברות העיקריות שמציעות טאבלטים כיום, להוציא אולי לנובו (Lenovo), מסתמכות על מעבדים מבית אפל, סמסונג (Samsung) ווואווי (Huawei), ולא על אלה מבית קוואלקום (Qualcomm) ומדיה-טק (MediaTek).
תגובות
(0)