הסטארט-אפ לוקלייז גייס שמונה מיליון דולר
החברה פיתחה טכנולוגיה בינה מלאכותית שמנתחת מידע שקיים במאגרים ציבוריים, מסחריים וברשתות חברתיות, כדי לעזור למבקשים לקנות דירה
חברת הסטארט-אפ לוקלייז גייסה שמונה מיליון דולר בסבב הגיוס הראשון שלה – כך הודיעה החברה.
הסבב הובל על ידי אביגדור וילנץ, שאחראי לאחד האקזיטים הגדולים אי פעם בישראל – מכירת גלילאו למארוול (Marvell) תמורת 2.7 מיליארד דולר, ושייסד את אנאפורנה לאבס, שנמכרה לאמזון (Amazon); וצביקה לימון, שהשקיע בחברות אינטרנט מצליחות, ביניהן טבולה, שבה הוא משמש יו"ר הדירקטוריון, וממייסדי קרן הון-הסיכון מגמה, מובילת ההשקעה ב-Waze.
בין המשקיעים הנוספים שהשתתפו בסיבוב: נועם גוטסמן, מייסדה של קרן הון-הגידור GLG, שנמכרה לקבוצת MAN תמורת 1.6 מיליארד דולר, וליפ בו, נשיא ומנכ"ל חברת השבבים Cadence ויו"ר קרן הון-הסיכון Walden. וילנץ ולימון, המלווים את לוקלייז מהקמתה, הובילו לפני כשנתיים גם את גיוס ה-Seed של החברה, שהסתכם בשלושה מיליון דולר. בסך הכל היא גייסה עד כה 11 מיליון דולר.
לוקלייז פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לשיפור חוויות הדיור בערים שונות בעולם. המערכת שלה אוספת ומנתחת כל שביב מידע שקיים במאגרים הציבוריים, המסחריים וברשתות החברתיות, וכן במאגרים שיוצרת החברה בעצמה. בלוקלייז אומרים כי מדובר ב-Big Data רועש ולא סטנדרטי, ששונה לא רק בין ערים שונות אלא גם בין שתי מחלקות שונות באותה העירייה. על המידע העצום מריצה המערכת שכבת מודלים של למידה ממוחשבת, המכונה אצלה "מנוע התובנות". מנוע זה יודע ליצור מהמידע הגולמי ידע – כלומר, מסקנות ושורות תחתונות – שמאפשר למחפשי דירות לקבל החלטה מושכלת. את מנוע התובנות מפתח צוות של כ-60 איש, שכולל אלגוריתמאים, מדעני נתונים, סטטיסטיקאים, אנשי GIS, מתכנני ערים ושמאים.
החברה נוסדה לפני כשנתיים על ידי אסף רובין, המשמש כמנכ"ל שלה, ואמיר ויינשטוק, מנהל הטכנולוגיות הראשי. היא מעסיקה 110 עובדים ומפעילה מרכז מחקר ופיתוח בתל אביב ומשרד מכירות ושיווק בניו-יורק. בלוקלייז אומרים שכספי הגיוס ישמשו לה להמשך עבודות הפיתוח ולהתאמת הטכנולוגיה לישראל.
רובין אמר כי "התמודדנו עם מספר אתגרים קשים בפרקים קודמים בצבא ובתעשייה, אך כאן מדובר בטכנולוגיה העמוקה והמורכבת ביותר שיצא לנו לפתח. פיצוח כל מאגר מידע הוא סטארט-אפ בפני עצמו, ובוודאי פיתוח שיטות וכלים המאפשרים לבצע זאת עבור כל מטרופולין משמעותי בעולם".
הוא ציין ש-"כיום אני לא יכול לברר באינטרנט איך זה באמת יהיה עבור משפחתי לגור בבית שאני מתלבט לגביו, ולקבל תשובה מלאה ומעשית. לכן, אנשים נאלצים לבצע את העסקה הגדולה של חייהם בלי לדעת באמת לאן הם נכנסים. זו הבעיה הצרכנית הכי גדולה שנותרה עדיין לא פתורה". לדבריו, "לפני הקמת לוקלייז ראיינו מאות רוכשי דירות מתוסכלים שסיפרו על טעויות שביצעו שנבעו מחוסר מידע מקדים, וביצענו ניתוח של פורומים ורשתות חברתיות, שהציף מגוון עצום של כשלים בתהליך רכישת הדירה".
תגובות
(0)