אקזיט: גוגל קנתה את ולוסטרטה הישראלית בעשרות מיליונים

החברה מציעה לארגונים פתרונות הגירה לענן היברידי – שעכשיו ינותבו ל-Google Cloud ● מדובר באקזיט שלישי לאיסי בן שאול, שמכר את אקטונה לסיסקו ב-100 מיליון דולר ואת Wanova ל-VMware ב-95 מיליון

כדאי שלא נעשה אקזיט מהכיוון החיובי של ההיי-טק שלנו. צילום אילוסטרציה: BigStock

עוד אקזיט ישראלי: גוגל (Google) קונה את הסטארט-אפ ולוסטרטה של היזם איסי בן שאול, שפועלת בעולם הענן. שתי החברות הודיעו על הרכישה אתמול (ד'), אולם מסרו כי היא כפופה לתנאי עסקה סופיים. סכום הרכישה לא פורסם, אולם הוא מוערך בשוק בעשרות מיליוני שקלים.

ולוסטרטה נוסדה ב-2014 ומציעה לארגונים פתרונות הגירה לענן היברידי, מה שחוסך עבורם מקום אחסון ומאפשר להם להעביר יישומים מהענן לאחסון In-house ולהפך – בתוך דקות. החברה גייסה 31.5 מיליון דולר ממשקיעים כמו NVP ,83North ואינטל קפיטל (Intel Capital). עם הרכישה תצטרף ולוסטרטה ל-Google Cloud והטכנולוגיה שלה תהיה חלק מהיצע פתרונות הענן של גוגל. אנשי הצוות של החברה יעבדו מהסניף של גוגל בתל אביב.

בן שאול, המשמש כמנכ"ל החברה, הקים אותה יחד עם עדי דגני, סמנכ"ל המוצרים. מאחורי בן שאול עומדים שני אקזיטים: אקטונה, שאותה ייסד והוא משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה שלה, נמכרה ב-2004 לסיסקו (Cisco) תמורת 100 מיליון דולר, ו-Wanova נרכשה על ידי VMware שמונה שנים לאחר מכן תמורת 95 מיליון דולר. רבים מעובדי ולוסטרטה הם יוצאי סיסקו, שעובדים ביחד במשך תקופה ארוכה.

"אנחנו מצפים להמשיך את המסע ביחד"

בפוסט שפרסם באתר של החברה שלו כתב בן שאול כי "במשך השנים, Google Cloud ביצעה השקעות רבות בבניית תשתית ענן גלובלית שכוללת זמינות, אמינות ואבטחה. היא ממשיכה לחדש עם פלטפורמות מחשוב ושירותים מתקדמות. אנחנו גאים לשלב כוחות איתם ולסלול את הדרך עבור ארגונים להעביר את סביבות העבודה שלהם לפלטפורמה של Google Cloud".

הוא ציין ש-"כשהקמנו את ולוסטרטה ניסחנו חזון ברור: לפשט את המעבר של ארגונים לענן. אחרי שראינו ארגונים רבים נאבקים על מנת לנתק את סביבות העבודה המסיביות שלהם מהדטה סנטר ולמצוא ענן יישומי אך גם מאובטח, ידענו שחייבת להיות דרך טובה יותר. כדי להפוך את החזון הזה למציאות, הקמנו צוות של מומחי סיסטם ואופטימיזציית WAN שעבדו יחדיו במשך שנים רבות, שפיתח טכנולוגיה שמאפשרת זרימת עומסי עבודה בזמן אמת, ללא סוכן".

"אנחנו מתרגשים מהעתיד ומצפים להמשיך את המסע ביחד, כחלק מ-Google Cloud", הוסיף בן שאול.

אייל מנור, סגן נשיא להנדסה ב-Google Cloud, כתב בפוסט שפרסם בבלוג של גוגל כי "רכישת ולוסטרטה מביאה ללקוחות שלנו שני יתרונות: הם יוכלו להתאים את עומסי העבודה שלהם לענן ולנתק חלק ממשאבי המחשוב המקומיים שלהם מבלי לראות ירידה בביצועים. משמעות הדבר היא שהם יוכלו, בקלות ובמהירות, להעביר עומסי עבודה וירטואליים כמו בסיסי נתונים גדולים, יישומים ארגוניים, DevOps ועיבוד אצווה גדול אל הענן וממנו. נוסף על כך, יהיה ביכולתם לשלוט על הנתונים שלהם ולהפוך אותם לאוטומטיים בכל עת – בין אם הם מקומיים או בענן – בכמה קליקים".

מנור הוסיף כי "הרכישה, שכפופה לתנאי סגירה, תוסיף לפורטפוליו שלנו כלים שיתמכו בארגונים במסעם לענן. כך, הם יוכלו להעביר בקלות עומסי עבודה ל-Google Cloud".

ולוסטרטה יוצגה ברכישה על ידי עוה"ד יונתן אירם וניר דגן, ואת המשקיעים ייצג עו"ד איתי פרישמן – כולם ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים