רבעון של ירידות לסלקום: הרווח הנקי צנח ב-73%

החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של שבעה מיליון שקלים בלבד ועם ירידה של 3% בהכנסות ● לעומת זאת, מספר מנויי הסלולר, האינטרנט והטלוויזיה של סלקום בעלייה ושיעור הנטישה - בירידה

ניר שטרן, מנכ"ל פז. צילום: סיון פרג'

סלקום סיימה רבעון פושר במיוחד, עם ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה הבוקר (ד'). לעומת זאת, מספר המנויים שלה נמצא בעלייה.

החברה הציגה ברבעון ירידות כמעט בכל הפרמטרים הכספיים, כאשר בלט במיוחד קיטון של 73.08% ברווח הנקי לשבעה מיליון שקלים בלבד. השפיעה לרעה על הרווחיות ירידה בולטת יותר בהכנסות – של 2.71% ל-933 מיליון שקלים – מאשר בהוצאות, שם היא הייתה בשיעור של 0.45% ל-888 מיליון. הרווח הנקי למנייה צנח ב-68% לשמונה אגורות וה-EBIDTA רשם ירידה של 10.4% ועמד על 180 מיליון שקלים.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי מכירות השירותים קטנו ב-5.1% ל-701 מיליון שקלים, כאשר במגזר הנייד הגיעה הירידה אף ל-14.1%, מה שהעמיד אותן על 437 מיליון. הקיטון נבע בעיקר מהשחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה, לאור התחרות בשוק הסלולר, וכן מהפער בין ההכנסות בגין נדידה פנים ארצית ברבעון הראשון של 2017 להכנסות משימוש ברשתות סלולר בהתאם להסכם שיתוף הרשתות עם גולן טלקום, שנכנס לתוקף בתחילת הרבעון השני של אותה השנה. הכנסות השירותים במגזר הנייח עלו, לעומת זאת, ב-9% ל-304 מיליון – גם כאן בעיקר עקב הסכם שיתוף הרשתות עם גולן, אך גם כתוצאה מגידול שרשמה סלקום בהכנסותיה משירותי טלוויזיה ואינטרנט. ההכנסות מציוד גדלו ב-5.5% ל-232 מיליון שקלים.

עוד מעלים הנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של החברה הסתכמו ב-665 מיליון שקלים – ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הרווח הגולמי פחת ב-8.84% ל-268 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 28.73%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות פחתו ב-1.76% ל-223 מיליון שקלים והרווח צנח ב-32.84% ל-45 מיליון. חבות המס פחתה ב-50% לחמישה מיליון שקלים.

מצבת מנויי הסלולר של סלקום עלתה במהלך הרבעון ב-5,000 ועמדה על 2.82 מיליון. שיעור הנטישה הסתכם ב-9.5%, בהשוואה ל-12% ברבעון המקביל אשתקד. מצבת המנויים של החברה בתחום תשתית האינטרנט גדלה בכ-13 אלף בתי אב וזו של סלקום TV עלתה בכ-14 אלף.

ירידות? המנכ"ל מסתכל על הצד החיובי של המטבע

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, העדיף להסתכל על החצי המלא של הכוס ואמר כי "מגמת הצמיחה המהירה של החברה במגזר הנייח נמשכה גם ברבעון זה. כמו כן, אנחנו ממשיכים לצמוח בשירות הטלוויזיה ולצד התחרות המתמשכת במגזר הנייד, המשכנו לגייס לקוחות חדשים. גם ברבעון זה המשכנו לפרוס את תשתית הסיבים האופטיים שלנו עד בית הלקוח ולקדם השקעה אפשרית במיזם הסיבים האופטיים IBC. לאחר שהגשנו מזכר הבנות לא מחייב והגענו להבנות עם חברת החשמל ביחס לעדכון מחירי השירותים שלה ל-IBC אם נשקיע במיזם, אנו מנהלים משא ומתן עם IBC ובעלי מניותיה על השקעה. בימים האחרונים פרסם משרד התקשורת שימוע להפחתת הפריסה האוניברסלית שבה מחויב המיזם על פי הרישיון, שאישורה יסייע בקידום המשא ומתן בין הצדדים".

עוד הוא ציין את הזכייה של סלקום במכרז של צה"ל לאספקת שירותי הסלולר למשרתים בו בשלוש השנים הבאות ואת העובדה ש-"אנחנו ממשיכים לפעול לצמצום הוצאות החברה ובוחנים דרכים שונות לכך, על מנת להתמודד עם שחיקת המחירים במגזר הנייד. לפני מספר ימים הודענו על גיבושה של תכנית פרישה מרצון, שתהווה נדבך נוסף של צמצום בהוצאות החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים