עסקת הענק יוצאת לדרך: דל חוזרת להיות ציבורית

החברה הפרטית הגדולה בעולם חתמה על עסקת ביי-אאוט לרכישת המניות העוקבות של VMware, בסכום כולל של 21.7 מיליארד דולר ● המשמעות: הידוק השליטה שלה בענקית הווירטואליזציה

מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל. צילום: ניב קנטור

החברה הפרטית הגדולה בעולם חוזרת להיות ציבורית: דל (Dell) מתכננת להיסחר שוב בבורסה, לאחר שהודיעה היום (ב') כי חתמה על עסקת ביי-אאוט לרכישת המניות העוקבות של VMware, בסכום כולל של 21.7 מיליארד דולר – עסקה שהבוקר דווח כי נראה שהיא עומדת לקרות (אם כי בסכום נמוך יותר).

סכום העסקה אמור לשקף את שווי השוק של VMware, ענקית הווירטואליזציה שלדל יש את מניות השליטה בה (כ-80% מכלל המניות, יחד עם מייקל דל). כחלק מההסכם, VMware תשלם לבעלי המניות העוקבות דיבידנד בסכום של 11 מיליארד דולר – סכום גבוה מזה שפורסם הבוקר, שעמד על תשעה מיליארד. דל תציע את יתרת סכום העסקה, בין אם במזומן או במניות: היא תחליף כל מנייה מרמה V ב-1.3665 מניות מרמה C, או בסכום מזומן של 109 דולר. כך יזכו בעלי המניות מרמה V, על פי ההערכות, ב-20% עד 30% ממניות דל, וזו תהדק את השליטה שלה ב-VMware.

דל אמר כי "העלייה הבלתי צפויה בכמות הנתונים מאיצה את העידן הדיגיטלי של ה-IT, ואנחנו נמצאים בעמדה ייחודית כדי לאפשר את הטרנספורמציה הדיגיטלית".

לדבריו, "הדבר הכי חשוב הוא שאני נשאר מחויב עמוקות לחברה ועובד עם הצוות שלנו כדי לבנות ערך ארוך טווח עבור דל והעסקים שלה".

דל קנתה את חלקה ב-VMware באוקטובר 2015, במסגרת רכישתה את EMC בעסקת ענק של 67 מיליארד דולר ויצירת החברה המאוחדת. נושא הפיכתה לציבורית עומד על הפרק כבר זמן לא מועט. בינואר האחרון הועלו הערכות שלפיהן VMware היא זו שתרכוש את דל, וזו האחרונה תהפוך לציבורית. אלא שמה שקרה בסופו של דבר הוא ההיפך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים