מייקל דל: "דל לא מתכוונת לשלב את עסקי VMware בתוכה"

"אנו נרגשים לגבי העתיד העצמאי של VMware כחברה", אמר דל לנוכח עסקת הביי-אאוט לרכישת המניות העוקבות של VMware, בסכום כולל של 21.7 מיליארד דולר, שתחזיר את ענקית ה-IT שלו להיות חברה ציבורית ● דל הוסיף והבטיח: "אין לנו שום תוכניות עתידיות לשנות את המבנה"

מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל דל טכנולוגיות

מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל טכנולוגיות (Dell Technologies), אמר אתמול (ב') לאנליסטים כי ענקית ה-IT, ששווייה עומד על 83.5 מיליארד דולר – שחתמה על עסקת ביי-אאוט לרכישת המניות העוקבות של VMware, בסכום כולל של 21.7 מיליארד דולר – אינה מתכננת לשלב את עסקי התוכנה העצמאית של VMware עם שאר החברה.

"אנו נרגשים לגבי העתיד העצמאי של VMware כחברה", אמר דל והוסיף, "לאחר שבדקנו את כל האופציות, אתם מן הסתם יודעים מה הסקנו. אין לנו שום תוכניות עתידיות לשנות את המבנה".

ההערות של דל הגיעו לאחר שמועצת המנהלים של VMware וועדת סקירה מיוחדת העניקו דיבידנד מיוחד בסך 11 מיליארד דולר לכל בעלי המניות של VMware, ולאחר ההודעה הרשמית על כך שאחרי חמש שנים שבהן נעדרה מוול סטריט, דל מוכנה לחזור ולצאת מתחום עבודתה כחברה פרטית ולשוב להיות ציבורית.

דל אמר לאנליסטים שהוועדה המיוחדת של VMware קבעה בעצמה כי הדיבידנד של 11 מיליארד דולר הוא "האינטרס הטוב ביותר של כל בעלי המניות של VMware וכי עסקה זו אכן טובה מאוד בעבור VMware".

החברה יצאה לפרטיות בכדי לבצע תכנית מפנה מסיבית בשוק המחשוב המשתנה, אך כעת היא מוכנה לחזור כישות ציבורית וככוח חזק עוד יותר במגזר הטכנולוגי.

במסגרת העסקה, בשווי של 21.7 מיליארד דולר, הודיעו מייקל דל וחברת ההשקעות סילבר לייק (Silver Lake) שסיכמו לרכוש את המניות העוקבות (DVMT) בתמורה לסוג חדש של מניות ציבוריות שיירשמו בבורסת ניו יורק (NYSE).

במהלך הרה-ארגון של דל כישות פרטית היא הפכה בטוחה יותר מבחינה כלכלית, והציגה צמיחה של 19% בהכנסות ברבעון האחרון שהושלם. בנוסף, החברה שילמה 13 מיליארד דולר בחובות הנובעים מהקשר שלה עם ECM. דל עדיין מפסידה כסף (בהיקף של כחצי מיליארד דולר ברבעון האחרון), אבל ההפסדים האלה הולכים ומצטמצמים. דל רואה הזדמנות מושלמת לצאת לציבור שוב, בהתחשב במצב הפיננסי המשופר שלה.

מייקל דל מחזיק כיום ב-72% מהמניות הרגילות של דל, בעוד שסילבר לייק מחזיקה ב-24%. בהתאם לתנאי העסקה, מייקל דל ישמור על תפקידו כיו"ר ומנכ"ל החברה. בעלי המניות של DVMT יקבלו 109 דולר במזומן או 1.3665 ממניות Class C של דל ב-NYSE.

"זה חלק חשוב וצומח של דל טכנולוגיות"

דל אמר כי אם היו תכניות לשלב את החברות, הדבר היה דורש הקמת ועדות מיוחדות, הן מטעם VMware והן מטעם דל טכנולוגיות, על מנת לשקול את האפשרויות האסטרטגיות. "שוב, אנחנו לא צופים שום עסקאות ספציפיות ואנו נרגשים לקראת העתיד של VMware", הבהיר דל. "בהחלט, זה חלק חשוב וצומח של דל טכנולוגיות".

סמנכ"ל הכספים של דל, טום סוויט, אמר כי שמירה על VMware כחברה ציבורית עצמאית מספקת ל-VMware את היכולת למשוך ולשמור על כישרונות תוכנה מובילים. "אנחנו ממשיכים לחשוב שחשוב להם שתהיה להם את הגמישות הפיננסית הזו", אמר.

"הם מנהלים את המאזן שלהם ודל טכנולוגיות מנהלת את המאזן המאוחד", אמר סוויט. "יש מסגרות ניהול ברורות אשר, בהתחשב במיעוט בעלי המניות ב-VMware, מבטיחות ששני המאזנים מנוהלים בהתאמה לטובת החברות המתאימות".

VMware מצידה בישרה כי עם השלמת העסקה יווצר "יישור משופר" עם "האינטרסים הכלכליים של דל ושל הבעלים" ב-VMware.

מייקל דל אמר לאנליסטים גם כי אינו מצפה לשינויים גדולים באופן שבו הוא וצוות הניהול שלו ינהלו את החברה כעת, לאחר שדל תהפך לחברה ציבורית. "אם מסתכלים על חמש השנים האחרונות, אנחנו משקיעים בעקביות בצמיחה, וזה עובד", אמר דל. "היו לנו רווחי מניות יציבים וחזקים, ואנו מתכוונים להמשיך לעשות זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים