איך רצים נכון לבחירות ב-2018? התשובה טמונה בטכנולוגיה

אם בעבר קמפיין הבחירות התנהל באמצעים "טיפשים" כגון שלטים, חוגי בית, כנסים ואירועי דיבייט, כיום מערכות טכנולוגיות חכמות מסייעות למטות הבחירות לנהל את המערכה בצורה מודרנית וחכמה יותר ● אפי לוי, סמנכ"ל קבוצת טלכלל, מסביר כיצד

25/07/2018 11:57
אפי לוי, סמנכ"ל קבוצת טלכלל. צילום: יח"צ

בניגוד לבחירות הארציות, שם מרבית המועמדים הם פוליטיקאים ותיקים הנהנים מתמיכה רחבה ממנגנוני המפלגות השונות, בבחירות לרשויות המקומיות קשה יותר למתמודדים לנהל את המערכה, כאשר לפעמים אפילו מדובר באנשים פרטיים ללא ניסיון פוליטי. כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה, שמצליחה לפצות על החוסר.

בעבר קמפיין הבחירות התנהל באמצעים "טיפשים" כגון שלטים, חוגי בית, כנסים ואירועי דיבייט. כיום, מערכות טכנולוגיות חכמות מסייעות למטות הבחירות לנהל את המערכה בצורה מודרנית וחכמה הרבה יותר.

בסיס נתונים של המצביעים הפוטנציאלים

חידוש בולט ומהותי הוא שכבר בתחילת המרוץ ניתן להשתמש במערכות מחשוב חזקות ומתוחכמות אשר סורקות את הרשתות החברתיות הגדולות והפורטלים הנפוצים. הסריקה נועדה לזהות הלך רוח וכיוון מחשבה כלפי מועמד מסוים ולהבין מה מטריד את התושבים – ביטחון, חינוך, ניקיון וכדומה. זאת, ללא צורך בעריכת סקר או משאל.

באמצעות המידע הרלוונטי המועמד יודע במדויק היכן להשקיע את האנרגיה והמשאבים ולרכז את מאמצי השכנוע שלו לתושבים. יתרה מכך, באמצעות הטכנולוגיה הזאת ניתן לדעת ברמת מובהקות גבוהה האם יש למועמד סיכוי להצליח ולהיבחר או שחבל לו להשקיע את המשאבים במרוץ שנועד מראש לכישלון.

בתקופת המרוץ המערכת מסייעת לנהל את מאגר המידע העצום וליצור בסיס נתונים של המצביעים הפוטנציאלים. מערכות טובות מציגות בצורה קלה ונוחה את רשימת הבוחרים וכוללות פרטים כגון: שם, טלפון, כתובת מייל, סטטוס משפחתי, הכנסה, השכלה ועוד. כל בוחר מקבל כרטיס במערכת, עם נתונים רלוונטיים המעניינים את המועמד.

בנוסף חלוקה לפי פילוחים וחיתוכים שונים כגון: שכונות, גיל, בעלי מקצוע, מגזר, סטודנטים, גימלאים וכו', יסייעו למועמד לפנות לקהל היעד הרלוונטי ביותר ולמקד משאבים באופן יעיל וחכם ביותר.

המערכת מאפשרת לטייב נתונים ו"לצבוע" את התושבים לשלושה צבעים עיקריים: מצביע ירוק – מצביע עבורי, מצביע צהוב – מתלבט, מצביע אדום – מצביע למתחרה.

לפנות בצורה אוטומטית ומהירה לאלפי בוחרים

הדרך לבצע טיוב של עשרות ומאות אלפי תושבים בצורה מהירה וזולה היא בעזרת מערכת לשליחת SMS ומערכת לחיוג יזום (IVR). מערכות אלו משלימות זו את זו ומאפשרות לפנות בצורה אוטומטית ומהירה לאלפי הבוחרים בעזרת סקר או שאלה קצרה המסווגת אותם. לעיתים מתבצע שאלון מקיף יותר, המסייע להבין מדוע המצביעים השונים בוחרים להצביע בצורה מסוימת, ובעזרת ניתוח נכון של תוצאות הסקר לנסות ולהגיב באופן שישכנע מצביעים אלו לעבור צד.

במקביל, מופעל מוקד אנושי (call center ) במסגרתו מתבצע סקר המשלים את פעולת ה"צביעה" הראשונית של הבוחרים. הנציגים האנושיים מבצעים עבודת שכנוע של מצביעים מהסוג הצהוב או האדום בעזרת תסריטי שיחה מתוחכמים, שעוזרים לנציגים להתגבר על התנגדויות.

לאורך הקמפיין המערכת שומרת את כל המידע אודות תוכן השיחות, במטרה ליצור מאגר תומכים מזוהה וחכם שניתן להשתמש ולהפעיל אותו לקראת וביום הבחירות. השימוש במערכות הוא מחזורי. המערכות בודקות כל הזמן האם בוחר שסומן כמתלבט שוכנע ועבר לצד הירוק.

ביום הבחירות המשחק משתנה. עכשיו המתמודד וצוות הקמפיין שלו עוקבים אחר המצביעים הפוטנציאלים ומוודאים מי הגיע להצביע כבר והאם באמת (בתקווה) אכן הצביע עבורם.

מערכות טכנולוגיות הפרוסות בשטח, בקלפיות השונות ומנוהלות לרוב על ידי פעילים הפזורים בקלפיות עוזרות לנהל את יום הבחירות על ידי כך שהפעילים מזהים ומסמנים את המצביעים בקלפי ומדווחים ישירות למערכת באמצעות אפליקציות חכמות שיש ברשותם. מדובר במערכת המקושרת ישירות לבסיס הנתונים הראשי. באמצעות מערכת זו יודעים במטה המועמד לדרבן כאלו שעדיין לא יצאו להצביע, לשלוח רכב למצביע מבוגר שזוהה כתומך ועוד…

כך למעשה יודע המתמודד בזמן אמת מה אחוז ההצבעה הכללי בקלפיות השונות וכן מה אחוז ההצבעה של תומכיו. הנתונים הללו מאפשרים לו לקבל תמונה מדויקת בזמן אמת ולנהל את המשאבים שלו בצורה חכמה ואפקטיבית.

כעת נותר רק להחזיק אצבעות שבזמן אמת הוכנס הפתק הנכון.

הכותב הוא סמנכ"ל קבוצת טלכלל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה גלבוע

    האן יש לכם מספרי טלפון של בוחרים בחיפה? מה העלות?

אירועים קרובים