האם טלגרם תחזור בקרוב לפעול ברוסיה?

שירות המסרים המידיים נחסם באפריל במדינה עקב סירוב לציית לדרישות הממשל שמשמעותן הייתה הפרת ההצפנה ואמון המשתמשים ● כעת מסתמן שהחברה תסכים, בתנאים מסוימים, לקבל בכל זאת את תביעת השלטונות

נחסמה בספרד בצו שופט.

רגולטור התקשורת ברוסיה שוקל לבטל את החסימה של אפליקציית המסרים המוצפנים טלגרם, ואולם יש לכך תנאי: חברת טלגרם תיאלץ למסור את מפתחות ההצפנה לשיחות המוצפנות של המשתמשים במדינה. כיום שירות טלגרם חסום ברוסיה, בשל סירוב החברה לספק את מפתחות ההצפנה.

"עמיתינו צריכים להיענות לדרישות הרשויות המתאימות – שירות האבטחה הפדרלי – כדי לפעול בשיתוף, כפי שדורש החוק הרוסי, ולמסור את הנתונים שהם חייבים לספק ברוסיה", הודיע ואדים סובוטין, סגן ה-Roskomnadzor – שירות הפיקוח על התקשורת, טכנולוגיית המידע ותקשורת ההמונים, המשמש כרגולטור במדינה. "ביטול החסימה יהיה אפשרי אם הם יצייתו להחלטת בית המשפט".

חסימת טלגרם ברוסיה החלה באפריל השנה, וניסיונות הרגולטור לאכוף אותה הובילו גם לחסימות של כתובות IP רבות, ובכך השפיעו על שירותים מקוונים רבים. מכל מקום, טלגרם לא מתנגדת לחלוטין למסור נתונים לרשויות. במקביל להודעת הרגולטור הרוסי הודיעה החברה על מדיניות פרטיות חדשה, שבה מוצהר כי "אם טלגרם תקבל צו של בית משפט המאשר כי אתה חשוד בטרור, אנו עשויים לחשוף את כתובת ה-IP שלך ואת מספר הטלפון לרשויות הרלוונטיות. עד כה, הדבר לא אירע", נכתב בהצהרת המדיניות. "כאשר הדבר יתרחש, נכלול את המידע בדו"ח השקיפות החצי שנתי".

עוד פרסמה החברה פוסט שבו ציין מייסד טלגרם, פאבל דורוב, כי מדיניות החברה נבדקה ושונתה כדי להיענות למדיניות ה-GDPR, ושטלגרם "שומרת על זכויותיה" לציית לצווי בית משפט. "בלי קשר אם נשתמש בזכויות אלה, אמצעים אלה אמורים להרתיע את אלה שמעורבים במשלוח תעמולה טרוריסטית במדינה", הוא ציין.

מכל מקום, מאחר ששירות טלגרם ברוסיה הוא עדיין מחוץ לחוק, ציין דורוב כי החברה אינה צריכה להיענות לרשויות הרוסיות, ומדיניות הפרטיות החדשה אינה קשורה למצב במדינה, "ולכן", הוא הוסיף, "אנו ממשיכים להתנגד" (למסירת מפתחות ההצפנה – נ"א). מנגד – החברה גם לא הודיעה למשתמשיה על השינוי במדיניות הפרטיות, בהתחשב בכך שכללי ה-GDPR נכנסו לתוקף באירופה כבר במאי השנה, והיא אף לא ציינה בכללי המדיניות המתוקנים שלה האם היא תודיע למשתמשים שנתוניהם נמסרו לרשויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים