בכירים מסכמים את השנה: עו"ד גיל ברנדס, משרד נשיץ ברנדס אמיר

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: עו"ד גיל ברנדס, שותף וראש מחלקת ההייטק במשרד עורכי הדין נשיץ ברנדס אמיר

עו"ד גיל ברנדס, שותף וראש מחלקת ההייטק במשרד עורכי הדין נשיץ ברנדס אמיר. צילום: יעקב מהגר

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה החולפת?
"יש יותר מתשובה אחת לשאלה הזו. הייתי אומר שיש תחושה שהמוניטין של התעשייה כל הזמן עולה. מעשית, הדבר הבולט ביותר הוא שההיקף הממוצע של סיבובי ההשקעה הולך וגדל, ואנחנו עדים להמשך התעצמות 'הביטחון היזמי' לגדל חברות לגדלים משמעותיים ולא לרוץ למכירה מהירה. לצד זה, ראינו את המשך מגמת המיזוגים והרכישות, וגם עניין מצד תאגידים מהמזרח הקרוב והרחוק. התעשיות הוותיקות נהנו מעדנה, וזה כולל את עסקות פרוטרום וסודהסטרים, ולא בטוח שלתעשיית ההיי-טק לא הייתה השפעה על נכונות תאגידים כמו פפסיקו להסתכל על ישראל כמקור להזדמנויות רכישה. השפעת מוניטין ההיי-טק הישראלי על תעשיות אחרות אולי לא מדידה בקלות, אבל להערכתי קיימת".

מה תהיינה המגמות הבולטות בשנה הקרובה?
"בתשע"ט נראה בעיקר את המשך מגמת הגדלת החברות הבוגרות, מתוך מטרה להשאירן עצמאיות. זה יתבטא בגיוסי Crossover, שיאפשרו לחברות יותר אוויר עד הנפקה בוול-סטריט, וגיוסים כמו שראינו במקרים של סטורדוט, Vayyar או למונייד – יימשכו".

מיהם אנשי השנה שלך בהיי-טק הישראלי?
"בשנה האחרונה, ובשנים האחרונות בכלל, אני מרגיש שערן עדן וכפיר עובד, מייסדי מי-מד, בונים חברה שאין דומה לה בתשומת הלב של הממסד הרפואי העולמי. בסוף, כל אחד היה רוצה לחשוב שהחברה שהוא או היא בונים היא לא רק שורת רווח אלא יש לה גם אימפקט. נראה לי שעדן ועובד מעצבים חברה שתהיה מדהימה עסקית וגם תייצר עולם טוב יותר בסדרי גודל שלא ראינו פה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים