eBay טוענת: אמזון צדה מוכרים עצמאיים באופן לא הוגן

לקראת עונת החגים הקרובה המלחמה בין קמעונאיות האונליין מעלה הילוך - אמזון, שרק השבוע סדרה לעצמה יחסי ציבור מצוינים בדמות הכרזה על העלאת שכר המינימום שלה - מואשמת על ידי יריבתה בתחרות לא הוגנת על מוכרים

תוצאות טובות. eBay

כחודשיים לפני עונת החגים ושלל אירועי המכירות מרקיעי השחקים של קמעונאיות האונליין, הזירה רותחת. לפי דיווח של ה-Wall Street Journal הקמעונאית eBay טוענת כי נציגי המכירות של המתחרה המרה שלה, אמזון, מנסים לצוד באופן בלתי חוקי את המוכרים העצמאיים שלה, ועושים שימוש במערכת העברת ההודעות שלה בכדי לגייס "דם חדש" לשוק המוצרים המוצעים דרכה.

eBay שלחה ביום ב' מכתב הפסקת פעילות לצמיתות (cease-and-desist letter) שדורש מאמזון לעצור את מה שלטענת eBay היה מאמץ בינלאומי ומתואם שהתקיים במשך כמה שנים ושנועד לשכנע מוכרים שלה לעבור לשוק של המתחרה. לפי הדיווחים האחרונים, eBay גילתה יותר כי מ-50 אנשי מכירות של אמזון שלחו יותר מ-1,000 הודעות למוכרים ב-eBay שבהן הם מנסים לשכנע אותם להעביר את העסק שלהם לשוק של אמזון.

מפתים מוכרי eBay בדרכים נלוזות?

"חשפנו תכנית לא חוקית ומטרידה מצד אמזון לבקש ממוכרי eBay לעבור לפלטפורמה של אמזון", אומר דובר eBay שהרחיב והבהיר, "דרשנו מאמזון להפסיק את פעילותה הבלתי חוקית, ואנו ננקוט בצעדים המתאימים, לפי הצורך, כדי להגן על eBay".

לדברי הדובר, eBay חשפה את הפעולות שמבצעת לכאורה אמזון לפני כעשרה ימים, לאחר שמוכר הודיע לחברה על קשר שיצר איתו עובד אמזון. הדיווח עורר בדיקה פנימית, והחברה סיפרה כי לאחר שבחנה היטב את הנושא חוקריה גילו "דחיפה" מתוזמרת ומשמעותית של מאות "רבות" של מסרים לא רצויים שנשלחו אל המוכרים שלה מטעם נציגי אמזון לפחות בשבע מדינות.

הקמעונאית המאשימה טוענת שעובדי אמזון יצרו חשבונות מוכרים של eBay, ללא כוונה לבצע עסקאות באמצעותם, אך במטרה לזכות בגישה למרכז ההודעות של החברים המוכרים דרכה, וכך לשלוח פניות למוכרים מובילים שלה ולנסות "לצוד אותם".

אמזון סירבה לענות על שאלות כלשהן בנוגע למכתב הפסקת הפעילות שקיבלה, או לשיטות גיוס המוכרים המפוקפקות שלה, שעליהן מספרת eBay. "אנחנו עורכים חקירה יסודית של טענות אלה", אומר דובר אמזון בהצהרה לתקשורת.

יחסי ציבור מזהירים לקראת עונה החגים?

כדאי לזכור כי אמזון מסתמנת בדיוק השבוע כגיבורה לאומית לאחר שבישרה חגיגית על החלטה יוצאת דופן להעלות את שכר המינימום של עובדיה ל-15 דולר. אמזון גם הודיעה כי תתחיל לעודד עלייה בשכר המינימום הפדרלי, שעומד כיום על 7.25 דולר לשעה. "אנחנו מתכוונים לתמוך בהעלאת שכר מינימום שתהיה לה השפעה עמוקה על חייהם של עשרות מיליוני בני אדם ברחבי הארץ", אמר ג'יי קרני, סגן נשיא ודובר אמזון. אלא שאנליסטים עסקיים ציינו כי לסברתם ההחלטה של אמזון מגיעה כחלק מהכנותיה לקראת התחרות מול היריבות הגדולות שלה, וולמארט וטארגט, על חיבת הקהל בעונת החגים הממשמשת ובאה.

על חגיגת יחסי הציבור של אמזון מאיימת חשיפה חדשה נוספת שבמסגרתה התברר כי במקביל להעלאה המיוחלת בשכר, שתיכנס לתוקף בחודש הבא, החברה ביטלה תכניות הטבות ובונוסים לעובדים. לפי הטענות הביטול המקביל נועד כדי "לפצות" את ענקית הקמעונאות אונליין בעבור ההעלאה במשכורות, ועובדים אף טוענים שבסיכומו של עניין ובשורה התחתונה משכורתם לא תעלה אלא אולי אף תפחת עקב השינויים, במיוחד בגין היעדר הבונוסים הכפולים שנהגו לקבל בעונת החגים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים