משרד התקשורת יערוך שינויים בהליכי ניידות מספרים

שוקל לתקן את תוכנית הניידות כך שבין היתר לא ניתן יהיה לבצע חסימת אפשרות לביצוע ניידות עבור מספר טלפון של "מנוי עסקי מפוצל" וזמן הניוד של טווח מספרים יהיה זהה לזה של מספר יחיד

צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד התקשורת הודיע בסוף השבוע כי יקיים שימוע לתיקון בנושא ניידות המספרים כדי לערוך בו כמה שינויים.

המשרד שוקל לתקן את תוכנית הניידות כך שלא ניתן יהיה לבצע חסימת אפשרות לביצוע ניידות עבור מספר טלפון של "מנוי עסקי מפוצל". בנוסף, המשרד שוקל לתקן את תוכנית הניידות באופן אשר לא יאפשר חסימת ביצוע ניידות עבור מספר טלפון של מנוי פרטי למניעת עיכוב ניוד של בעלי הרישיון.

גם נושא זמן הניוד ברשימת הנושאים, כאשר המשרד שוקל לתקן את תוכנית הניידות כך שזמן הניוד של טווח מספרים יהיה זהה לזה של מספר יחיד – חצי שעה עבור טווח מספרים למנויים לשירות רט"ן ושעה עבור טווח מספרים למנויים לשירות טלפון נייח. כיום, זמן ניוד של טווח מספרים (בניגוד לניוד רגיל של מספר בודד) אינו מוגדר במפורש בתוכנית הניידות.

חשיבות צרכנית רבה לניידות המספרים

בנוסף, מתלונות שהתקבלו במשרד עלה כי קיימת פרקטיקה של משווקים פרטיים (שאינם בעלי רישיון) לבצע ניוד של מספרי טלפון אשר מעולם לא היו בשימוש מנויים אמתיים, מבעל רישיון אחד לבעל רישיון אחר ("ניוד פיקטיבי"). התופעה נפוצה במספרים המשויכים לחבילות משולמות מראש – Prepaid, המשווקות על ידי משווקים פרטיים ושמעולם לא הוטענו.

ניוד מעין זה מהווה ניצול לרעה של תהליך הניידות שקבע המשרד וגורם לבזבוז משאב המספור של בעל הרישיון הננטש, לפעילות תפעולית מיותרת של כלל החברות ופוגע באמינות דוחות נתוני הניידות העתיים. מסיבות אלה, המשרד שוקל להתיר חסימת אפשרות ביצוע ניידות של מספר טלפון אשר מעולם לא בוצעו ממנו שיחות יוצאות (למעט שיחות חירום).

בהודעת המשרד צוין כי ישנה חשיבות צרכנית רבה לניידות המספרים ושמירה לאורך שנים על אותו מספר טלפון בלא קשר למעבר הלקוח בין החברות, וכי התיקון המוצע יגביר את התחרות על ידי הסרת חסמי מעבר בין בעלי הרישיונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים