פייסבוק: תוצאות כספיות טובות; מספר המשתמשים ממשיך לעלות

יותר מ-2.25 מיליארד איש נכנסים לרשת החברתית הגדולה בעולם לפחות אחת לחודש – כך עולה מהנתונים שפרסמה החברה אמש (ג') ● הכנסות הרבעון השלישי זינקו ב-32% והרווח הנקי – ב-9%

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: Freisehamburg, מתוך ויקיפדיה

פייסבוק הציגה אמש (ג') עוד רבעון של תוצאות כספיות טובות, עם עליות בהכנסות, ברווח הנקי ובמספר המשתמשים. הדו"חות האלה כוללים ציון דרך קטן: הרשת החברתית של מארק צוקרברג עברה בפעם הראשונה את רף 2.25 מיליארד המשתמשים החודשיים – ל-2.27 מיליארד. מדובר בגידול של 10% לעומת ספטמבר אשתקד. פייסבוק קרובה מאוד ל-1.5 מיליארד משתמשים יומיים: נתון זה עלה ב-9% ל-1.49 מיליארד.

באשר לתוצאות הכספיות, מהדו"חות עולה כי ברבעון השלישי של השנה זינקו ההוצאות שלה ב-2.74 מיליארד דולר, שהם 52.63%, ל-7.95 מיליארד, אולם ההכנסות גדלו יותר – ב-3.4 מיליארד דולר, או 32.19%, ל-13.73 מיליארד. כתוצאה מכך, ועל אף השפעה לרעה של גידול של כמעט 50% בחבות המס, הרווח הנקי של החברה גדל ב-9.14% ל-5.14 מיליארד דולר והרווח למנייה עלה ב-10.69% ל-1.76 דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של פייסבוק זינקו ב-66.99% ל-2.42 מיליארד דולר והרווח הגולמי צמח ב-28.03% ל-11.31 מיליארד. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות האמירו ב-47.1% ל-5.53 מיליארד דולר והרווח עלה ב-12.87% ל-5.78 מיליארד.

מגמות דומות נרשמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה: ההוצאות זינקו בתקופה זו ב-47.21% ל-21.83 מיליארד דולר – עלייה של שבעה מיליארד דולר, לעומת צמיחה של 40.62%, או 11.24 מיליארד דולר, בהכנסות ל-38.92 מיליארד. גם כאן המאזן החיובי של ההכנסות מול ההוצאות הביא לעלייה ברווחים: הרווח התפעולי זינק ב-33.01% ל-17.09 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-30.7% ל-15.23 מיליארד.

תגובתו של צוקרברג לתוצאות הייתה קצרה, כמנהגו, והוא אמר כי "הקהילה והחברה שלנו ממשיכות לגדול וכיום, כשני מיליארד איש ואישה עושים שימוש בחלק מהשירותים שלנו מדי יום. אנחנו בונים את השירות הטוב ביותר להעברת מסרים וסטוריז, ורואים הזדמנויות נוספות – גם במישור הווידיאו וגם במישור המסחרי"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים