סמסונג מתנצלת על "שלא הבינה את כאב העובדים"

החברה מתנצלת על כך ואף מבטיחה לפצות, אבל לא מודה בכך שתנאי העבודה במפעלים מסוימים שלה הובילו למוות של עובדים ● עם זאת, נראה שהתהליך עד לקבלת הפיצוי יהיה ארוך

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

"מאמצינו היו לא מספקים בניסיון להבין את הכאב שחוו העובדים ובני משפחותיהם", אמר קים קי-נם, נשיא ומנכ"ל חטיבת פתרונות מכשירים בסמסונג העולמית, בהתנצלות פומבית שנשא בטקס חתימה על הסדר פיצויים לעובדים במפעלי השבבים והמסכים של החברה, שהיו קורבנות של מחלות תעסוקתיות. הטקס נערך בסיאול, בירת דרום קוריאה, בסוף השבוע. מעניין לציין כי בולטת בהעדרה הייתה הודאה שתנאי העבודה במפעליה הם שהובילו למחלות ולמקרי המוות של אותם עובדים.

במשך שנים הועלו טענות נגד סמסונג על סביבת עבודה רעילה, עד שלבסוף היא הסכימה ביולי האחרון לפצות את העובדים. לפי הדיווחים, החברה הסכימה לשלם לקורבנות המחלות שנגרמו מחשיפה לחומרים כימיים במפעליה סכום של כ-132 אלף דולר לכל עובד עד 2028. כל העובדים הנוכחיים, וגם לשעבר, כמו גם קבלני משנה, שעבדו במפעלי הייצור של המסכים והמוליכים למחצה יותר משנה החל מ-1984 זכאים לפיצוי בשל מחלותיהם.

לדברי קי-נם, החברה תפרסם עד סוף החודש באתר שלה את הקווים המנחים לקבלת הפיצוי בצירוף מכתב התנצלות, ומשרד עורכי דין בלתי תלוי בסיאול יפקח על תהליך הבדיקה של זכאות העובדים לפיצוי.

מאבק שנמשך עשור

הואנג סאנג-ג'י, אב שבתו מתה מלוקמיה ב-2007 ושייסד את קבוצת הפעילים SHARPS (ר"ת Supporters for Health and Rights of People in Semiconductor Industry) לתמיכה בנפגעים ובבני משפחותיהם בדרום קוריאה, אמר שלפחות 200 עובדים במפעלי סמסונג חלו, ומתוכם 70% מתו מאוחר יותר. הוא צופה שעובדים נוספים ידרשו את הפיצויים, אך תהליך אישור הזכאות שלהם יהיה ארוך, בשל הצורך להוכיח שמחלתם קשורה לסביבת העבודה.

ארגון SHARPS תיעד מאות מקרים של עובדי סמסונג שחלו במחלות תעסוקתיות קשות – בהן סרטן, מחלות ריאתיות, הפלות ועוד. במשך שנים סירבה חברת הענק להכיר באחריותה או לשלם להם פיצויים, והארגון נאבק בה במשך יותר מעשור, עד למצב הנוכחי.

"שום התנצלות לא תספיק בהתחשב במרמה ובהשפלה שחווינו מסמסנוג במהלך 11 שנים, בסבל בשל מחלות תעסוקתיות ובכאב של אובדן יקירינו", ציין סאנג-ג'י.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים