קמפיין רשת ישראלי נגד אלימות כלפי נשים – שפונה לגברים

עו"ד ורד עובדיה העלתה קמפיין רשת, בעזרת עובדים מפייסבוק ישראל, שקורא לגברים לצאת נגד האלימות כלפי נשים ● גם עיריית תל אביב-יפו נרתמה

עו"ד ורד עובדיה על רקע בניין עיריית תל אביב-יפו ועליו סיסמת הקמפיין. צילום: יח"צ

המלחמה באלימות כלפי נשים מקושרת, בדרך כלל, עם ארגונים פמיניסטיים, ונחשבת על ידי רבים בחברה כ-"עניין נשי". עורכת דין חרדית סבורה אחרת ויזמה קמפיין רשת בשם "תהיה גבר!", שמטרתו לעודד גברים להצטרף למאבק. היא רתמה לצורך כך קבוצה מעובדי פייסבוק ישראל, שמסייעים לה בהתנדבות בקריאייטיב, ברעיונות שונים ובביצועם. הקמפיין נפוץ בימים אלה ברשתות החברתיות, ובעיקר בפייסבוק, עם ההאשטאג #תהיה_גבר.

את הקמפיין, שהסיסמה שלו היא "גבר אמיתי לא מרים ידיים", יזמה עו"ד ורד עובדיה. היא עשתה זאת עוד ב-2016, ורתמה אליה כבר אז שורה של מפורסמים בתחומים שונים – מהשרים נפתלי בנט ואיוב קרא, עבור בח"כים כמו איימן עודה, דב חנין ויוסי יונה, ועד למפורסמים נוספים, בהם גדי סוקניק, טל ברמן, ירמי קפלן ואבי קושניר. גם השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, הביעה את תמיכתה. השבוע היא החליטה לחדש את הקמפיין ולרתום אליה, כאמור, עובדים מפייסבוק ישראל – וגם את עיריית תל אביב-יפו, שהקרינה אתמול (א'), היום הבינלאומי למלחמה באלימות נגד נשים, על קיר הבניין שלה את הסיסמה שלו.

"המטרה: להתיר את קשר השתיקה"

לדברי עובדיה, "המאבק נגד אלימות כלפי נשים נשמע תמיד מפיהן של נשים והן אלה שמניפות את דגל המאבק. הקמפיין מבקש להעביר אותו גם אל הגברים, ליצור סולידריות מגדרית. מטרתו היא להביא גברים להתיר את קשר השתיקה ולהגיד די לאלימות, שהרי גם העדר שיתוף פעולה והתעלמות מהאלימות נגד נשים זו אמירה".

"צריך להבין שהמאבק הוא לא רק שלנו, הנשים, אלא של כולם", הוסיפה. "ברגע שהגברים יפסיקו לשתוק ויגידו שהם יחד אתנו, האלימים יבודדו וזה יסייע להקטין את התופעה. צריך גם לזכור שלכל גבר יש אימא, אחות, אישה, ילדה, חברה… אנחנו ביחד וההפרדה בין המאבקים של הנשים והגברים היא מלאכותית".

מדובר בקמפיין רשת בחמש שפות – עברית, ערבית, אמהרית, רוסית ואנגלית, משום שהתופעה מכה בכל שכבות ומגזרי החברה. עובדיה יודעת לספר על הירתמות יפה לקמפיין, עם אנשים רבים שמחליפים את תמונות הפרופיל שלהם, או תומכים בו בדרכים אחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים