דל: עלייה בהכנסות – ובהפסד הנקי

החברה הציגה ברבעון גידול של 15% בהכנסות - שלא עזר לשפר את ההפסד הנקי, שעלה ב-5%

מקום 31 בעשירי תבל. מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל. צילום: יח"צ

דל סיימה את הרבעון השלישי של שנתה הכספית עם עלייה דו ספרתית בהכנסות, אך גם עם גידול בהפסד הנקי – כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה בסוף השבוע. לעומת זאת, בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה קיטון משמעותי בהפסד.

הנתונים לתקופה זו מראים כי ההוצאות הכלליות של דל גדלו ב-13.26% ל-67.3 מיליארד דולר ואילו ההכנסות עלו יותר – ב-17% – ל-66.78 מיליארד. כתוצאה מכך חל שיפור בסעיפי הרווחיות: ההפסד תפעולי צנח ב-77.76% ל-522 מיליון דולר וזה הנקי ירד ב-32.19% ל-1.89 מיליארד.

הדו"חות הרבעוניים מעלים על עלייה של 14.38% בהוצאות ל-22.84 מיליארד דולר ושל 14.96% בהכנסות ל-2.93 מיליארד. מתוכן, ההכנסות ממכירות מוצרים צמחו ב-16.57% ל-17.63 מיליארד דולר וממכירות שירותים – ב-9.49% ל-4.86 מיליארד. על אף העלייה הגדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות, ההפסד הנקי הרבעוני של החברה גדל ב-5.17% ל-895 מיליון דולר, ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ב-3.55% ל-876 מיליון וההפסד למנייה נותר ללא שינוי – 1.84 דולר.

באותם שלושה חודשים, ההוצאות הגולמיות גדלו ב-15.37% ל-16.54 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-13.85% ל-5.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 26.43%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-11.88% ל-6.3 מיליארד דולר וההפסד ירד ב-13.17% ל-356 מיליון.

מייקל דל, מנכ"ל ויו"ר החברה שנקראת על שמו, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "העולם מצוי בתהליך של שינוי לעולם דיגיטלי ואנחנו בעיצומו של מהלך חדש של השקעות בטכנולוגיות הרלוונטיות. דל הוקמה כדי לתת מענה להתפתחויות טכנולוגיות ובדרך זו להטיב עם הלקוחות והמשקיעים שלנו כאחד. אפשר לראות זאת בצמיחה הגדולה של החברה, בחדשנות ובשירות ללקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים