לדפדפן כרום החדש אין מצב כהה בעבור המקינטוש?

מצב עבודה כהה הופך את הרקע הלבן של הדפדפן לשחור, בכדי להקל על העיניים, אבל בינתיים זה לא מופיע בגרסת 71 של הדפדפן של הענקית ממאונטיין וויו ● האם באמת לא אכפת לה מראייתם של משתמשי מחשבי המתחרה? לא בדיוק

מה יהיה על העיניים של משתמשי המק? אילוסטרציה: BigStock

גרסה 71, הגרסה החדשה של הדפדפן כורם של גוגל, הושקה לאחרונה, אבל בהיבט של macOS Mojave, מערכת ההפעלה למחשבי המקינטוש של אפל, היא חסרה תכונה אחת מסוימת שהציפייה אליה הייתה יחסית רבה: אפשרות לעבור לעבוד ב-'מצב כהה'.

כמו ביישומים ואפליקציות אחרים, מעבר למצב עבודה כהה הופך את הרקע הלבן של הדפדפן לשחור, בכדי להקל, על פניו, על העיניים. ההחלפה הזו באה גם לידי ביטוי בתפריטים ובכל היבט אחר של הדפדפן, כמו שורת הכתובת, שורת האתרים המועדפים וכיוצא בזאת.

עם זאת, הקוד בעבור הפעלת האפשרות הזו בכרום גם במחשבי ה-macOS כבר קיים בבסיס, וזה קוד ה-Chromium שהוא הקוד הפתוח עליו מבוסס הדפדפן של גוגל, כמו גם דפדפנים אחרים – וגם Edge של מיקרוסופט בקרוב. הוא גם שולב במהדורה הראשונית, מהדרות ה-Canary של הדפדפן, שמיועדת למפתחים.

התכונה הזו מוסתרת כרגע מאחורי אחד מהדגלים, אבל מפתחים כבר יכולים להשתמש בה כדי לבחון את הדפדפן במצב הכהה שלו, ותמונות של כרום עבור ה-macOS במצב הזה כבר עלו לרשת.

בכל מקרה, גוגל עדיין לא סגרה סופית את הצבעים והגוונים שבהם יעשה שימוש במצב הכהה במחשביה של אפל, וכן עדיין לא ברור כיצד תהיה הבחנה בינו לבין מצב הגלישה הפרטית, שגם בה הרקע של הדפדפן הוא כהה.

ההערכה היא שהמצב הכהה לא יוצג עדיין בגרסה הבאה של הדפדפן, Chrome 72, מכיוון שזו כבר אמורה לסיים את בדיקות הבטא הציבוריות שלה. עם זאת, באפריל, בגרסה ה-Chrome 73 יש כבר צפייה אליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים