פייסבוק משיקה ב-Messenger פיילוט למצב כהה ועוד חידושים

מעבר לענייני עיצוב וסטייל, מראה ה-Dark Mode יכול להוות מזור לעיניים שמתעייפות מבהירות המסך בשל שימוש רב מדי בכלי המסרים המידיים והצ'אטים, כמו גם לסוללה של המכשיר ● התכונה נמצאת בשלבי פיתוח אחרונים ותידבק כעת בארצות נבחרות ● כמו כן מתחדש היישום בעוד מספר תכונות

Facebook Messenger. אילוסטרציה: BigStock

ה-Messenger של פייסבוק נבדק כעת גם במצב כהה (Dark Mode) ומגיע למשתמשים בארצות נבחרות לניסיון.

התכונה החדשה של ה-Messenger הופכת את הרקע הקודם והלבן לשחור, כשהטקסט השחור מוחלף בלבן וכל דבר שהוא אפור בהיר בממשק המשתמש הסטנדרטי מוחלף בגוון כהה יותר. עם זאת, האלמנטים הצבעוניים יוותרו ללא שינוי.

חוקרת האפליקציות ג'יין מנצ'ון וונג חשפה בדף הטוויטר שלה כי גרסת אנדרואיד של היישום הפופולרי להעברת הודעות של פייסבוק נמצאת כרגע בפיילוט למצב הכהה העתידי. על בסיס צילום המסך שסופק על ידי וונג, ההגדרה חדשה של המצב הכהה אמורה להופיע בקטע Me של האפליקציה (שבו מופיעה תמונתכם מוקפת במעגלים כחולים). אם תתקלו בה, בהפעלתה תופיע אזהרה המציינת שהמצב הכהה החדש הוא עדיין בתקופת פיתוח – אם כי לא ברור אם ההודעה מופיעה בעת החלפת ההגדרה או בטעינת המקטע שמכיל ותה.

המצב הכהה במסנג'ר היה צפוי כבר מזה זמן מה, במיוחד לאחר שפייסבוק הודיעה על ממשק משתמש חדש ופשוט, שאותו היא מכנה Messenger 4, בכנס השנתי שלה למפתחים, F8, שנערך בחודש אוקטובר האחרון. על פי דיווח של אנדרואיד פוליס, ממשק המשתמש החדש מגיע כעת לציבור המשתמשים הרחב.

המצב הכהה מקל על הצפייה במסך הטלפון בשעות הלילה וגם מאריך את חיי הסוללה של טלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד. גוגל אישרה כי השימוש בצבעים בהירים בתוך יישומים מרוקן את הסוללה של הטלפון ביתר שאת.

לפי הדיווח, נראה שגם כלי המסרים המידיים הנוסף של פייסבוק, ווטסאפ, בודק מצב כהה באפליקציה, הן לאנדרואיד והן ל-iOS, אבל בינתיים מדובר בתכונה שעדיין נמצאת בשלב הבטא שלה.

אחרי עדכון המסנג'ר בזמן כתיבת שורות אלו – ה-Dark Mode המיוחל לא נצפה בישראל בינתיים.

"לעזור להפיץ את רוח החג"

בנוסף, ולפי דברי החברה בכדי "לעזור להפיץ את רוח החג", פייסבוק משלבת חמש תכונות חדשות במצלמה של המסנג'ר בגרסתו Messenger 4, ואלו מאפשרות להכניס לצ'אטים שלנו קצת יותר אנימציה וצבע.

עוד חידושים – הפלטפורמה תומכת מעכשיו בפורמט בומרנג (Boomerang) – שהגיע במקור מאינסטגרם, שנמצאת בבעלות פייסבוק – כמו גם במצב סלפי (Selfie) חדש, שמטשטש את הרקע של הדיוקן של המצולם בזמן שסביב ראשו או פניו הוא זוכה במעין הילה עדינה.

הגרסה העדכנית של ה-Messenger גם מצוידת בניווט קל יותר בין מצבי המצלמה – רגיל, וידאו, טקסט, ועכשיו גם הסלפי. וחידוש נוסף תגלו במצב טקסט שזוכה ביותר אפשרויות של גופנים וכן באופציה לבחירת צבע רקע להודעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים