סנאפ: זינוק בהכנסות, ירידה חדה בהפסד הנקי
בעוד שסנאפצ'ט ממשיכה להפסיד ליריבה המושבעת, אינסטגרם, הדו"חות הכספיים שלה חיוביים – הן ב-2018 כולה והן ברבעון האחרון שלה
סנאפצ'ט ממשיכה להשתרך אחרי אינסטגרם, אבל זה לא מונע מהתוצאות העסקיות של החברה האם שלה, סנאפ, להיות טובות. מהדו"חות שהיא פרסמה אמש (ג') עולה כי החברה רשמה עלייה בולטת בהכנסות וצמצום משמעותי בהפסד הנקי – הן ב-2018 כולה והן ברבעון האחרון שלה. סיבה מרכזית לכך היא הירידה בהוצאות הכלליות.
הנתונים השנתיים מראים כי ההוצאות של סנאפ צנחו בתקופה זו ב-43.19% ל-2.45 מיליארד דולר. ההכנסות, לעומת זאת, האמירו ב-43.09% ל-1.18 מיליארד. הדבר הביא לתוצאות חיוביות בסעיפי הרווחיות: ההפסד התפעולי של החברה צומצם ב-63.61% ל-1.27 מיליארד דולר וזה הנקי צנח ב-63.54% ל-1.26 מיליארד.
ברבעון האחרון של השנה נרשמו מגמות דומות, אם כי הירידות בהפסדים היו מתונות יותר. ההוצאות קטנו בתקופה זו ב-9.61% ל-584.53 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-36.5% ל-389.82 מיליון. ההפסד הנקי הרבעוני צלל ב-45.23% ל-191.67 מיליון דולר וההפסד הנקי למנייה – ב-50% ל-14 סנט. ההפסד התפעולי רשם קיטון דומה – של 46.06% – ל-194.71 מיליון דולר, לאחר שההוצאות התפעוליות ירדו ב-11.84% וסיימו את הרבעון כשהן עומדות על 11.84%.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של סנאפ גדלו ב-11.35% ל-212.95 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק ב-87.27% ל-176.87 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 45.37%.
איוואן שפיגל, מנכ"ל סנאפ, סיכם את התוצאות באמרו כי "ב-2018 התמקדנו בבניית היסודות שיאפשרו לבנות חברה צומחת בטווח הארוך, באמצעות חדשנות במוצרים, השבחת פלטפורמת המודעות של החברה וגיוס צוות ניהולי שיאפשר את יישום היעדים שלנו".
תגובות
(0)