גוגל: חטאנו כשלא דיווחנו על המיקרופון ב-Nest Guard; לסנאט זה לא מספיק

הודיעה למשתמשי המכשיר המודאגים כי עד לרגע השדרוג לא נעשה כל שימוש במיקרופון ● כעת דורש הקונגרס האמריקני מענקית הטכנולוגיה להסביר כיצד בדיוק אירעה ה"שגיאת"

גוגל

מוקדם יותר החודש הודתה גוגל כי טעתה כאשר לא דיווחה על הימצאותו של מיקרופון במכשיר ה-Nest Guard שלה. במסמכי האפיון שפרסמה החברה כבר ב-2017 לא נכלל פירוט על יכולת ההאזנה של המכשיר או כל אזכור לקיומו של המיקרופון. הדבר התגלה לאחר שגוגל השיקה שדרוג תוכנה למכשיר, שיאפשר להשתמש בו באמצעות העוזרת הקולית, כמו במכשירי Home, באמצעות פקודות קוליות, ורק אז הוסיפה גוגל במסמכי האפיון של המכשיר את קיומו של המיקרופון.

לאחר הגילוי המטריד, הודיעה גוגל למשתמשי המכשיר המודאגים, כי עד לרגע השדרוג לא נעשה כל שימוש במיקרופון. ה- Nest Gardהוא אחד ממשפחת מכשירי האבטחה לבית, ה-Nest Secure, הכוללת חיישנים שונים שהמשתמש יכול לפקח עליהם מרחוק. ה-Nest Guard הוא מכשיר All-in-one, הכולל מערכת אזעקה, לוח מקשים וחיישן תנועה.

בתגובה לביקורות הזועמות לאחר הגילוי, הודיעה גוגל, כי "המיקרופון שבהתקן מעולם לא היה אמור להיות סודי והיה אמור להיות מוזכר באפיוני המכשיר. זוהי שגיאה שאנו אחראים לה. המיקרופון מעולם לא היה דלוק, ויכול להיות מופעל רק כאשר המשתמשים מאפשרים זאת במפורש".

עוד הוסיפה גוגל בתגובתה, כי "מערכות אבטחה עושות שימוש במיקרופון לעתים קרובות כדי לספק תכונות שנסמכות על חיישני קול. כללנו את המיקרופון בהתקן כדי שתהיה לנו האפשרות לספק בעתיד תכונות נוספות למשתמשינו, כמו היכולת לאתר זכוכית שנשברת".

הצהרת ה"חטאתי אשמתי" התקבלה על ידי רבים ככנה, אבל יש עוד רבים שמעלים חששות אבטחה חמורים. "דבר מעין זה גורם לי להיות פרנואיד מהתקני בית חכם", הגיב בעל בלוג, ניק היר. "אם היה ברשותי אחד מהדברים האלה והייתי מגלה שחברת הפרסום הגדולה בעולם החביאה מיקרופון בבית שלי – הייתי נתקף זעם".

התגובות מצד הממשל האמריקני לא איחרו להגיע, וכעת דורש הקונגרס האמריקני מגוגל להסביר כיצד בדיוק אירעה "שגיאת" המיקרופון ב-Nest.

אילו צעדים נקטה גוגל כדי להודיע למי שרכשו את המכשיר שהוא כולל מיקרופון?

במכתב שנשלח לסנדאר פיצ'אי, מבקשת הוועדת למסחר, מדעים ותחבורה של הסנאט פרטים נוספים, ומעלה כמה שאלות על מחויבותה של גוגל לשקיפות מול הצרכנים ועל כישלונה של החברה בדיווח לצרכנים על קיומו של המיקרופון כבר בעת השקת המכשיר.

במכתב לפיצ'אי, מבקשים חברי הסנאט לדעת האם המיקרופון תמיד היה רכיב בתוך התקן ה-Nest Secure ומתי וכיצד נודע לחברה שהמיקרופון לא מוזכר במסמכי האפיון של ההתקן.

חברי הסנאט מבקשים לדעת גם אילו צעדים נקטה גוגל כדי להודיע למי שרכשו את המכשיר שהוא כולל מיקרופון שלא דווח על קיומו, ולפרט על תהליכי הפיתוח של אפיונים טכניים במוצריה, באיזה שלב בתהליך התרחשה הטעות של השמטת קיומו של המיקרופון, והאם גוגל נוקטת צעדים כדי למנוע התרחשות של טעויות מאין אלה במוצרים אחרים של החברה.

עוד נדרשת גוגל לדווח האם היא מודעת או הייתה מודעת אי פעם על שימוש במיקרופון של ההתקן על ידי חברות צד שלישי לצורך הזדהות, והאם היא מודעת להשמטה מעין זו בפירוט טכני של מוצר אחר שלה.

גוגל נדרשת להשיב לשאלות חברי הסנאט עד ה-12 במרץ ואף לקבוע מפגש תדרוך עד ה-29 במרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים