פיתוח רוסי: רחפנים שיודעים לירות באמצעות רובים

רחפנים מסוגלים לכל מיני דברים מוזרים ונפלאים, החל במשלוח תרופות ומוצרים חיוניים אחרים לאזורים נידחים ולאנשים במצוקה - וכלה בגרימה לסגירת שדות תעופה מתוך דאגה ● כעת מתווספת ליכולות שלהם גם תכונה חדשה מתוצרת רוסית - הם יודעים לירות ברחפנים אחרים שנמצאים בשמיים

כבר לא תמימים. רחפנים. צילום: BigStock

אלמז-אנטיי – תאגיד שהוא קבלן נשק של הצבא הרוסי – יצר רחפן המצויד ברובה מסוג Vepr-12. הרחפן מסוגל להמריא אנכית, אבל אז טס כמו מטוס רגיל, ויכול ליירט רחפנים אחרים באמצעות ירי בהם.

הרחפן נשלט על ידי טייס שנמצא על הקרקע ולובש חליפת מפעיל, אשר מתחברת באמצעות קישור וידיאו למצלמה של הרחפן. הטייס יכול לכוון את כלי הטייס הזעיר למחוז חפצו ולכוון את הנשק על מושאי ה"צייד" שלו. כלי הנשק שהוצמד אליו, Vepr-12, הוא רובה חצי אוטומטי מתוצרת רוסית, שמזכיר את רובה הקלצ'ניקוב, גם הוא, כידוע, רוסי.

הפיתוח תוכנן על ידי סטודנטים רוסים בשנת 2016, והושלם השנה, כך על פי הבלוג הצבאי C4ISRNET. השירות הפדרלי של רוסיה לקניין רוחני העניק לאחר מכן את רישיונות הפטנט על ההמצאה ל-אלמז-אנטיי.

הסרטון המובא כאן, שפורסם ביוטיוב מוקדם יותר השבוע, מדגים את ביצועי הרחפן הרוסי, וכיצד הוא מצליח להפיל בלון ורחפן אחר בעודו טס באוויר:

לפי פרסום ב-The Register, לרחפן יש 2 כנפיים שמוטתן כמעט שלושה מטרים, הוא שוקל סביב 23 קילוגרם, וביכולתו לעוף במשך כ-40 דקות. לרחפן שני מנועי מדחף שמותקנים על כנפיו, כמו גם קני רובה קדמיים.

הפיתוח הזה מרשים, ואולי גם מבהיל לא מעט, אם למשל מדמיינים שימוש ברחפן היורה בתקריות שהשביתו את שדות התעופה של לונדון בדצמבר 2018 ובינואר השנה, ונגמרו בלא פגיעות ברכוש או בנפש. אילו הרחפנים היו יורים – כנראה שהמקרים הללו היו מסתיימים אחרת לגמרי. מאידך, יצוין כי לדברי The Register בבלארוס הצבא צייד את הרחפנים שלו בלא פחות ממטולי RPG מסוג RPG-26.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים