קבוצת יעל רכשה את Acceptic האוקראינית במיליוני שקלים

הרכישה תאפשר לגופים ישראלים כניסה פשוטה לפעילות באוקראינה ותענה על המחסור במומחים בשוק הישראלי

קבוצת יעל

קבוצת יעל רכשה את אקספטיק האוקראינית, בהיקף המוערך במיליוני שקלים.

הנרכשת מספקת שירותי פיתוח תוכנה ומו"פ לחברות ישראליות, המבקשות להרחיב את צוותי הפיתוח שלהן, תוך הורדת עלות הפיתוח. מחזורה הכספי השנתי מוערך בעשרות מיליוני שקלים, ולה 150 עובדים. בטרם נרכשה, בחנו אנשי יעל כמה חברות וזו נבחרה בשל הניסיון הרב שהצטבר בעבודה שלה עם חברות מישראל, לצד העובדה שיש לה תהליכי עבודה מסודרים המבטיחים תפוקה גבוהה, יכולות גיוס גבוהות בשוק האוקראיני ושביעות רצון מצד הלקוחות הקיימים.

אחת מ-10 החברות האטרקטיביות לעובדים בקייב

לפי סקר מקומי, אקספטיק היא אחת מ-10 החברות האטרקטיביות לעובדים בקייב והחברה השניה האטרקטיבית לעובדים בחרקיב – שני מרכזי הפיתוח שהיא מפעילה. מהנדסים בכירים, מפתחי ווב, מפתחי מובייל, אנשי DevOps, אנשי BI ומספר מהנדסים שהם דוקטורים בלימודי מכונה – מקצוע שבישראל לא ניתן למצוא בו עובדים – נמנים על שורות החברה, הפעילה בשוק מזה שמונה שנים.

על עשרות לקוחותיה נמנים בעיקר גופי טכנולוגיה ישראלים, רובם חברות סטארט-אפ. יעל-אקספטיק תנהל עבור גופים ישראליים את תהליך ההשתלבות באוקראינה, ההתמקמות במשרדים המקומיים, ניהול עבודת המשאב האנושי על כל היבטיה – מגיוס כוח אדם ועד אירועי רווחה, ניהול תהליכי הבירוקרטיה המקומית, המשפטית, המיסוי, הביטוח, אירוח צוותים ישראלים מחברת האם, טיפול בהעברת כספים ותשלומים ועוד.

דרור הר, ראש חטיבת פתרונות פיננסים ואנליטיקה בקבוצת יעל. צילום: דני שביט 

דרור הר, ראש חטיבת פתרונות פיננסים ואנליטיקה בקבוצת יעל. צילום: דני שביט

בראיון לאנשים ומחשבים אמר דרור הר, מנהל חטיבת פיננסים ואנליטיקה בקבוצת יעל, כי "יותר ויותר גופים בישראל רוצים, ונדרשים לשירותי אוף שור. היעד המוביל בקרב לקוחות ישראלים הוא אוקראינה משתי סיבות עיקריות: מחסור במשאבי פיתוח בארץ, והעלות של המפתחים באוקראינה, העומדת כמחצית מזו של עמיתיהם הישראלים. לכן החלטנו שאנו רוצים להרחיב את סל השירותים שאנו מציעים, ולכלול שירותי אוף שור ללקוחות, רובם ארגוני היי-טק וטכנולוגיה, אבל ישנן גם אחרות – בנקים וחברות כרטיסי אשראי החלו להתעניין בפתרון שכזה. אנחנו צופים כי תוך כמה שנים, כל ארגון טכנולוגי ישראלי יעביר חלק מפעילותו לאוקראינה, בלית ברירה".

"ניתן ללקוחות הארגוניים שירות שיאפשר להם למנף משאבים, בלא להתעסק בביורוקרטיה הכרוכה בלפתוח משרד ולנהל אנשים בחו"ל", אמר הר, "מטרת הרכישה שביצענו היא להקל על התהליך הזה עבור גופים ישראליים. מצאנו את אוקראינה אטרקטיבית במיוחד, בגלל כמות גבוהה של מהנדסים. גופי האקדמיה המקומיים 'מייצרים' 15 אלף בוגרים איכותיים מדי שנה. השוק הזה נכון עבורנו בשל פוטנציאל של תקשורת בינאישית טובה עם הציבור המקומי, לעומת מקומות אחרים".

"באמצעות זרוע אוף שור החדשה שלנו", סיכם הר, "נציע ללקוחותינו חיסכון משמעותי בעלויות הפיתוח, היצע נרחב של משאבי פיתוח ותשתית מבוססת של תהליכי עבודה וניהול שהוכחו לאורך שנים מול עשרות לקוחות בארץ. הלקוחות יוכלו לבחור בצוותי עבודה היברידיים, שישלבו אנשי פיתוח בארץ ואנשי פיתוח באוקראינה – פתרון ייעודי שלא קיים אצל מרבית החברות הקיימות בשוק היום. כיום היקף הפעילות השנתי של החברה עומד על עשרות מיליוני שקלים: בתוך שלוש שנים נשלש את המספר ונעמיד אותו על 70-80 מיליון שקלים. מדובר בהזדמנות נהדרת ללקוחות וגם לנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים