אינטל: המחסור במעבדי 14 ננו-מטר יימשך

זאת, על אף שהחברה חזרה להשקיע בקווי הייצור הללו ● הסיבה: אי עמידה בביקושים

אינטל. צילום: BigStock

אינטל הודיעה בסוף השבוע כי המחסור במעבדי 14 ננו-מטר שהיא מייצרת ימשיך להיות מורגש היטב.

על אף שהחברה חזרה להשקיע בקווי הייצור של מעבדי ה-14 ננו-מטר, גם בגלל ההתמשכות של המעבר לייצור בליתוגרפיה של 10 ננו-מטר, היא לא מצליחה לעמוד בביקושים. זאת, למרות שממש בימים אחרונים היא אף הכריזה על שורה ארוכה של מעבדי Core חדשים מהדור התשיעי, כולל מעבדי ביצועים ראשונים למחשבים ניידים.

עם זאת, בשיחה עם משקיעים לסיכום הרבעון הראשון של 2019 – בו רשמה החברה בסך הכל הכנסה זהה לזו של הרבעון הראשון ב-2018, שעמדה על 16.1 מיליארד דולר, אך גם ציינה כי היא חושבת שתסיים את השנה עם ירידה של 3% בהכנסות – הבטיח בוב סוון, מנכ"ל החברה, שאינטל למדה את הלקח, ושהחוסר ייעלם ברגע שהיא תעבור לייצור מלא ב-10 ננו-מטר.

כמו כן ציינה החברה כי ההערכות שלה היא שכבר בתקופת החגים של 2019 ימכרו היצרניות מחשבים ניידים המבוססים על מעבדי ה-Ice Lake.

הכפילה ויותר את קצב הייצור .

למעשה, לפי הידוע, אינטל כבר ייצרה כמות גדולה יחסית של מעבדי 10 ננו-מטר שאמורים להגיע לידי היצרניות השונות לבדיקות ולבניית דגמים ראשונים, כשבארבעת החודשים האחרונים היא כבר הכפילה ויותר את קצב הייצור שלהם.

"לאילוצי האספקה שלנו הייתה השפעה משבשת על הלקוחות ועל האקוסיסטם שלנו. אנחנו מתחייבים שאף פעם לא יהייה יותר אילוץ שיימנע את הצמיחה של הלקוחות שלנו. הגדלו את התפוקה כדי לשפר את המצב במחצית השנייה, למרת שתערובת המוצרים שלנו תמשיך להיות אתגר ברבעון השלישי כשהצוותים שלנו יאזנו את האספקה הזמינה לדרישות הלקוחות. בנוסף, בהינתן ההתקדמות שעשינו ב-10 ננו-מטר, אנחנו נספק יותר יחידות ברבעון הרביעי מאשר צפינו קודם לכן", אמר סוון במהלך הישיבה.

עם זאת, לפי מפת דרכים שדלפה, מעבדי ה-10 ננו-מטר שיגיעו לשוק הם לניידי המיינסטרים והמחשבים הדקיקים והקלים בלבד. מעבדי הביצועים הגבוהים, כמו גם המעבדים לשוק השולחני, לא יגיעו, ככל הנראה, בינתיים, לפני הרבעון הראשון של 2022 לשוק, כך שהדרישה למעבדי 14 ננו-מטר צפויה להיות עדיין גדולה מאוד בשנתיים הקרובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים