CA תרכוש את נימסופט תמורת 350 מיליון דולרים

רכישת החברה, העוסקת בפיתוח יכולות ניטור למערכות מקוונות, היא חלק מהמגמה של CA למעבר למיחשוב ענן ● וויליאם מק'קרקן, מנכ"ל CA, אמר, כי "נימסופט תאפשר ל-CA להגיע ללקוחות חדשים, כאלה שבכנות, לא הצלחנו להגיע אליהם למרות ניסיונות חוזרים ונשנים מצידנו בעבר" ● גארי ריד, נשיא נימספוט, הצדיק את הרכישה באמרו, כי "השוק נע קדימה מאוד מהר, והיינו מודאגים שלא נוכל להדביק את קצב השינויים בעצמנו"

CA הודיעה, כי תרכוש את נימסופט (Nimsoft) – חברה פרטית העוסקת בניטור מערכות לספקיות שירותים מנוהלים, מיחשוב ענן וחברות הזנק – תמורת סכום של 350 מיליון דולרים במזומן. הרכישה הינה חלק מהמגמה של CA לעבור למיחשוב ענן, והיא צפויה להסתיים בסוף מרץ.

נימסופט פיתחה יכולות ניטור למערכות מקוונות, כגון: Google Apps for Business ,Salesforce.com ו-EC2, שירות הווב של אמזון (Amazon). בנוסף, נימסופט יכולה לנטר יכולות של חלקים במערכי המיחשוב הארגוניים, בהם בסיס הנתונים, יישומים ושרתים וירטואליים ופיזיים. החברה הוקמה ב-1998, ויש לה 800 לקוחות, מהם 300 ספקיות של שירותים מנוהלים. רוב לקוחותיה נמצאים בארצות הברית ובאירופה.

וויליאם מק'קרקן, מנכ"ל CA, אמר, כי "נימסופט חוותה הצלחה בלתי רגילה מבחינה טכנולוגית בעולם הענן והשירותים המנוהלים, מה שהביא לה בסיס לקוחות שגדל ללא הרף". הוא הוסיף, כי "נימסופט תאפשר ל-CA להגיע ללקוחות חדשים, כאלה שבכנות, לא הצלחנו להגיע אליהם למרות ניסיונות חוזרים ונשנים מצידנו בעבר".

CA יצרה בחברה חטיבה חדשה לפתרונות ומוצרי ענן, ומינתה את כריס או'מלי, לשעבר סגן הנשיא שלה לתחום המיינפריים, לעמוד בראשה. נימסופט תשולב ביחידה זו.

קו המוצרים והמותג של נימספוט יישארו על כנם. באמצעות הרכישה, CA מתכוונת להגיע לספקי שירותים מנוהלים ולחברות שבצמיחה – כאלה בעלות מחזור שנתי העומד על בין 300 מיליון לשני מיליארד דולרים.

גארי ריד, נשיא נימספוט, ימונה במסגרת הרכישה לסגן נשיא בכיר ב-CA ומנכ"ל היחידה העסקית של נימסופט במסגרתה. הוא אמר, כי המודל שלפיו פעלה נימסופט עד היום – מכירת מנוי שנתי למוצרים – יימשך. הוא הצדיק את הרכישה באמרו, כי "השוק נע קדימה מאוד מהר. היינו מודאגים שלא נוכל להדביק את קצב השינויים בעצמנו".

מיד עם מינויו לתפקיד, הבטיח מק'קרקן לאנליסטים ולעיתונאים כלכליים בארצות הברית, כי CA תשקיע מדי שנה 300 מיליון דולרים בתחומי מיחשוב ענן ורכישות של חברות תוכנה בעולם אבטחת המידע. ואמנם, רכישת נימסופט מגיעה לאחר מספר רכישות שביצעה החברה לאחרונה. ביוני 2009 רכשה החברה את Cassatt, שעסקה במיכון חדרי המחשב; בנובמבר נרכשה על ידה NetQoS, שעסקה בניטור רמת השירות ברשת; ולפני כחודשיים רכשה החברה את אובליקור הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים. אובליקור מתמחה בפתרונות SLM (ר"ת של Service Level Management). תחום זה קיים שנים רבות, אולם עתה, עם מגמת הכניסה של מיחשוב הענן, הוא הולך והופך לקריטי בארגונים. בנוסף, בחודש שעבר הודיעה CA על כוונתה לרכוש את 3Tera, ספקית התקנים וירטואליים.

בביקורו בארץ בחודש שעבר אמר מק'קרקן, כי "אנחנו משתלבים היטב בשדות החדשים של וירטאוליזציה ומיחשוב ענן, כי ברור לנו שזה מה שמנמ"רים רוצים. יש לנו מוצרים שעובדים במתכונת לפי דרישה, ובעתיד נראה תוכנות של CA שמנהלות ומאבטחות על גבי הענן". הוא הוסיף, כי "CA תצמח – גם מרכישות וגם מגידול פנימי. נשקיע ברכישות, אולם נמשיך להשקיע, כבעבר, מאות מיליוני דולרים על מו"פ. אני רוצה לחזק את פעילות CA בעולם מיחשוב הענן, ובאבטחה שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים