נשים ומחשבים: ליאורה ארמל, בזק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ליאורה ארמל, מנהלת מחלקת בסיסי נתונים ותשתיות אפליקטיביות בבזק

ליאורה ארמל, מנהלת מחלקת בסיסי נתונים ותשתיות אפליקטיביות בבזק. צילום: יח"צ

שם: ליאורה ארמל

תפקיד: מנהלת מחלקת בסיסי נתונים ותשתיות אפליקטיביות בבזק. 

ותק בתפקיד: 12 שנים.

תפקידים קודמים:

"יש לי ותק של 30 שנה בעולמות תשתיות המחשוב. חלקן בתפקידים מקצועיים וחלקן בתפקידי ניהול. בעברי שימשתי כמנהלנית בסיסי נתונים, ראש צוות dba, אשת תשתיות סאפ".

השכלה/שירות צבאי:

"בוגרת קורסי תכנות וניתוח מערכות ממר"ם . שירתתי 6 שנים במענ"א (מרכז עיבוד נתונים אפסניים). תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב. מדריכת שחייה מוינגייט (בשביל הנפש)".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

"בזמן המיונים לצבא קיבלתי זימון לבחינות לממר"ם. לא הכרתי את עולם המחשוב לפני כן. עברתי את הבחינות ומאז בעצם אני בתחום. בתחילה הייתי מפתחת ומנתחת מערכות אבל מהר מאוד הבנתי שמה שמעניין אותי הוא תחום תשתיות המחשוב. למדתי את מקצוע מנהלן בסיסי נתונים ומאז כבר שלושה עשורים אני מתמחה בתחום הזה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

"אפליה זו מילה קשה מידי. ככל שעולים בהיררכיה הניהולית יש פחות ופחות נשים. אנחנו מהוות 50% מהאוכלוסייה אבל זה לא מתבטא במשרות הניהול הבכירות בתחום הטכנולוגיה. בבזק למשל, הנהלת חטיבת הטכנולוגיות והרשת מורכבת מגברים בלבד כבר למעלה מעשור. לדעתי צריך לבצע אפליה מתקנת ולשריין לנשים משרות בכירות. אני מאמינה שזה יכול לתרום לארגונים ולשדרג אותם. חשוב שבקבלת החלטות יהיה ייצוג לדעה נשית. בנוסף, יש עדיין פערי שכר בין נשים לגברים המועסקים באותו תפקיד, בכל רמות ההיררכיה הארגונית".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

"לא שזכור לי אבל אני עדיין חושבת שמכיוון שרוב המשרות הבכירות מאוישות ע"י גברים אז כאשר הם צריכים לקבל החלטה את מי להעסיק  גבר או אישה בעלי כישורים זהים הם יעדיפו את הגבר, וחבל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביטל ינובסקי

    כל הכבוד על המדור הזה וכיף לקרא את מה שליאורה מספרת!!!

אירועים קרובים