"הדרך למהפכה הדיגיטלית עוברת בתשתיות IT אחודות"

"על מנת לספק יכולת ריצה רציפה, הטמענו תשתית אחודה - מהלך שסיפק לנו התייעלות תפעולית מתמשכת", אמר חיים אינגר, ה-CTO ומנהל תחום הטכנולוגיה והתשתיות ב-כלל ביטוח פיננסים

חיים אינגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של כלל ביטוח. צילום: ניב קנטור

"בעידן המהפכה הדיגיטלית, נפילת מערכות כלל איננה אופציה. על מנת לספק יכולת ריצה רציפה, הטמענו תשתית אחודה (CI) – מהלך שסיפק לנו התייעלות תפעולית מתמשכת", כך אמר חיים אינגר, ה-CTO ומנהל תחום הטכנולוגיה והתשתיות ב-כלל ביטוח פיננסים.

אינגר דיבר ב-Dell Technologies Forum בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,500 איש – נציגי לקוחות של דל ושותפיה העסקיים.

לדברי אינגר, "בארגונים רבים, ה-IT נתפס כמקור הוצאה ולא כמרכז חדשנות ורווח. מערך המחשוב שלנו כולל דטה סנטר מרכזי בפתח תקווה, דטה סנטר משני בהרצליה ושלישי באתונה, לטובת גיבוי הנתונים אודות מיליון המבוטחים שלנו במקרה של אסון".

הוא ציטט מחקר של IDC שלפיו עד שנת 2021, יותר ממחצית התל"ג העולמי יהיה דיגיטלי, וכן ש-48% מהארגונים לא בטוחים איפה הם יהיו בעוד שלוש שנים, בשל המהפכה הדיגיטלית. "פפר עושה קניבליזציה לבנק לאומי, מטבע הליברה של פייסבוק מאיים על העולם המוניטרי ולמונייד פועלת בשוק הביטוח. 45% מהארגונים חוששים שייעלמו בתוך שלוש עד חמש שנים ו-92% מהארגונים רואים את עסקי הדיגיטל כקריטיים. בשוק כזה, גם חברה ותיקה כמו כלל חייבת לפרוץ לעולם הדיגיטל במלוא העוצמה".

סיפור לקוח דל – ב-כלל

אינגר סיפר על המהלכים ש-כלל ביצעה, בהתבסס על הפתרונות של דל. הוא ציין כי "לפני 11 שנים יצאנו למכרז לבניית דטה סנטר, והוא כלל סעיפים נפרדים. זה היה דטה סנטר מיטבי לזמנו, אבל בחלוף השנים הוא לא התאים לדרישות העסקיות בעולם הדיגיטלי העדכני. רצינו ספק אחד, שייתן לנו את הכל בעולם התשתיות, מקצה לקצה. לכן, לפני שבע שנים היינו הראשונים שהחליטו ללכת על דטה סנטר אחד ואחוד, מבוסס פתרון משולב של דל טכנולוגיות".

הוא הוסיף כי "התשתיות האחודות סיפקו ומספקות לנו יכולת לגדול ולתת שירותים לאפליקציות בעולם הדיגיטל, עם ריצה של המערכות סביב השעון – תוך מתן האג'יליות הנדרשת לעולם העסקי".

"ההטמעה", ציין, "הביאה ל-66% יותר יעילות בתפעול ה-IT. ל-52% פחות משאבים המוקדשים להחזקת 'האורות דולקים' ול-99% פחות נפילות".

לסיכום אמר אינגר כי "בחלוף השנים, היו לנו אפס תקלות בגלל תשתית הדטה סנטר. ביצענו 14 שדרוגי תוכנה, עם אפס תקלות. כל שדרוג אורך רק חמישה ימים. הרחבות הציוד נעשות ביום אחד עד שלושה ימים. כל זאת, בשילוב מתן יכולות ענן פרטי למפתחים, אפשר לנו להיות חברת הביטוח הישראלית הראשונה שהעבירה מוצר ביטוחי לרכב, מבוסס אינטרנט של הדברים, מקצה לקצה. עשינו את המהלכים הללו על מנת להטמיע טכנולוגיות מודרניות ולהיות חברת ביטוח חדשנית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים