נשים ומחשבים: הילה בר, וונאג'

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: הילה בר, מנהלת מוצר במרכז המו"פ של וונאג'

הילה בר, מנהלת מוצר במרכז המו"פ של וונאג'. צילום פרטי

שם: הילה בר.

תפקיד: מנהלת מוצר במרכז המו"פ של וונאג'.

ותק בתפקיד: חצי שנה.

תפקידים קודמים: מנהלת תכניות ואקו-סיסטם במיקרוסופט.

השכלה ושירות צבאי: לימודי תקשורת באוניברסיטת אריאל ושירות צבאי מלא בחיל הכללי, באגף התקציבים.

משפחה: נשואה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הייתי אומרת שאני משתייכת לקבוצת המאמצים המוקדמים, כזו שמנסה כל דבר טכנולוגי חדש שיוצא לשוק. יש לי בבית עשרות מוצרים שתמכתי בהוצאתם בקיקסטארטר, מתוך סקרנות לאימוץ טכנולוגיות חדשניות, שיכולות לשפר את השגרה והפעילויות שאני עושה ביום יום. אני בדרך כלל זו שמתנדבת להיות ראשונה ושפן ניסיונות בכל תחום, ולכן בחרתי בקריירה של ניהול מוצר, במטרה להיות חלק מקבוצת אנשים בחזית הטכנולוגיה, שאחראים על יצירות ושיפור חוויות משתמשים – הקיימים והבאים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני בתעשיית ההייטק כחמש שנים ולעולם לא הרגשתי בה אפליה. עבדתי בחברות גלובליות כמו מיקרוסופט וכיום ב-וונאג', שמקפידות להעביר הדרכות על גיוון מגדרי לכל עובד חדש, ואני מניחה שהמודעות הגבוהה לנושא שהן יוצרות מעבירה את המסר ומונעת אפליה.

אני חושבת שבחברות שבהן לא מקפידים להעלות את המודעות להימנעות משיפוט מגדרי יכולה להיות אפליה. שמעתי על זה משיחות עם קולגות בתעשייה, כגון מנשות המיזם שבאחרונה נחשפתי אליו, דרך חברות – אל תשאלו של לאה גולדברגר, שמביא עדויות על ראיונות עבודה עם נשים, שכולל שאלות פולשניות, שעלולות להשפיע לרעה על גיוסן. לעומת זאת, אני רואה שהפוקוס על הכישורים והיכולות בתהליך הקבלה לעבודה הולך וגובר, וכשמתמקדים ביכולות של המועמד.ת, ללא קשר למגדר שלו או שלה – הדבר מביא לשוויון, ללא אפליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים