פייפאל רשמה עלייה בהכנסות – אך פספסה את תחזיות האנליסטים
הרווח הנקי למנייה אמנם עקף את התחזיות, אבל זה לא הרשים את המשקיעים, שהביאו לירידה בשער המנייה של החברה לאחר סגירת המסחר בוול-סטריט
פייפאל אמנם סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם עליות בולטות ברווח הנקי, אבל גידול בולט פחות בהכנסות פספס את תחזיות האנליסטים. הדבר אכזב את המשקיעים, שהביאו לירידה במניית החברה לאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש (ד') – על אף שבסעיף הרווח למנייה היא עקפה את התחזיות.
הדו"חות שפרסמה ענקית התשלומים מראים כי במחצית הראשונה של השנה גדלו ההוצאות הכלליות גדלו ב-774 מיליון דולר, או 12.03%, ל-7.2 מיליארד, ואילו ההכנסות גדלו ב-891 מיליון, שהם 11.82%, ל-8.42 מיליארד. העלייה הגבוהה יותר (מספרית) של ההכנסות לעומת ההוצאות הביאה לזינוק ברווחים: הרווח התפעולי גדל ב-10.58% ל-1.22 מיליארד דולר וזה הנקי צמח ב-43.18% ל-1.49 מיליארד.
המגמות ברבעון השני של השנה היו דומות: ההוצאות הכלליות גדלו במהלכו ב-9.59% ל-3.6 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-11.62% ל-4.31 מיליארד. גם בתקופה זו, העלייה הגדולה יותר בהכנסות השפיעה לחיוב על הרווחים: הרווח הנקי זינק ב-56.46% ל-823 מיליון דולר, הרווח למנייה האמיר בשיעור דומה ל-69 סנט והרווח התפעולי צמח ב-23.25% ל-705 מיליון. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות עלו ב-4.15% ל-1.66 מיליארד.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-14.68% ל-1.95 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-9.21% ל-2.36 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 54.82%.
דן שולמן, נשיא ומנכ"ל פייפאל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הצגנו רבעון מוצק, ועל רקע זה אנחנו מעלים את התחזית השנתית לרווח למנייה. במהלך 12 החודשים האחרונים, מצבת הלקוחות שלנו גדלה ב-41 מיליון ל 286 מיליון".
תגובות
(0)