מייסד שותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי של טסלה עוזב

ג'יי.בי. שטראובל יפרוש מתפקידו, אחרי 16 שנים בשורות ענקית המכוניות החשמליות, שאותה ייסד יחד עם המנכ"ל, אילון מאסק ● במהלך ההכרזה על הנתונים הרבעוניים האחרונים, הודיע מאסק על הפרישה, ועל כך שבעתיד יהיה שטראובל יועץ לטסלה ● דרו באגלינו ימונה ל-CTO החדש

פרצה שבינתיים כבר טופלה. טסלה. צילום: נאדג, BigStock

מייסד שותף של טסלה ומנהל הטכנולוגיות הראשי שלה, ג'יי.בי שטראובל, התפטר מתפקידו, כך הודיע המנכ"ל והמייסד הראשי של יצרנית הרכב החשמלי האמריקנית, אילון מאסק, במהלך שיחת ועידה עם אנליסטים ביום ד' האחרון. דרו באגלינו, כיום סגן נשיא לטכנולוגיה של החברה, ימונה ל-CTO החדש במקומו. 

מאסק הודיע על פרישתו של שטראובל בעת פרסום תוצאות כספיות מאכזבות בוול סטריט, ובשורה על כך שטסלה רשמה הפסד רבעוני של 408 מיליון דולר. החברה נאבקת למצוא מודל רווחי לבניית ומכירת מכוניות, ובמקביל משקיעה בטכנולוגיה לנהיגה אוטונומית.

העזיבה לא הפתיעה רבים כיוון, שכבר בסוף חודש מאי דיווחה התקשרות, על בסיס דברי שני מקורות, כי נוכחותו של שטראובל במטה טסלה בחצי השנה הקודמת "הפכה לנדירה". בהודעה על הפרישה נמסר כי שטראובל יעבור להיות יועץ בכיר של הענקית, וימשיך לעבוד על כמה מהפרויקטים הנוכחיים שלה.

שטראובל כיהן בשורות טסלה כ-16 שנים ולמעשה נמצא בה עוד לפני מאסק – יש שטוענים אפילו שהוא היה מי שהביא את מאסק לטסלה. ומאסק לא מכחיש ואמר בעבר כי אלמלא אכל ארוחת צהריים עם שטראובל בשנת 2003, "החברה לא הייתה קיימת, בעיקרון".

בעוד שמאסק נחשב כמשקיע וכאיש העסקים החדשני שעומד מאחורי טסלה, שטראובל היה למעשה המוביל העיקרי שניצב מאחורי טכנולוגיית הסוללות הייחודית של החברה, וחתום על רוב הפטנטים שהחברה הגישה, ובמיוחד בהתייחס לסוללות הרכב החשמלי – לבטיחותן, לארכיטקטורה שלהן, לניטור וניהול החשמל.

עזיבות לשורות אפל ולצורך הקמת חברת מיחזור

עזיבת ה-CTO הוותיק היא השינוי השני בדירקטוריון השנה: בסוף חודש ינואר, עזב סמנכ"ל הכספים, דיפאק אחוג'ה, ולתפקידו נכנס זאק קירקורן. בכלל, החברה עוברת שינויים פרסונליים בקרב בכיריה, כשהאחרון ביניהם לעזוב הוא סטיב מקמנוס, סגן נשיא האחראי על הנדסת פנים וחוץ לרכב בטסלה, שפרש והצטרף לאפל. שני מנהלים נוספים לשעבר של טסלה, מייקל שווקוטש, והמהנדס הראשי, דאג פילד, עזבו גם הם לשורות אפל.

שטראובל תיאר את שהותו בטסלה כזמנים הרפתקניים, והוסיף כי "אני לא נעלם ורק רציתי לוודא שאנשים יבינו שזה לא חלק ממשהו, אתם יודעים, כמו חוסר אמון בחברה או בקבוצה או משהו כזה", וציין שהוא אוהב את טסלה.

לפי TechCrunch, שטראובל מעורב בחברה אחרת בשם רדווד מאטיריאלס, שנוסדה ב-2017. על פי מסמכי ההגשה מאותה שנה לוועדה לניירות ערך ובורסאות האמריקנית, ה-SEC, ההשקעה הראשונית בחברה עמדה על 2 מיליון דולר.

החברה, מרדווד סיטי, קליפורניה, מתארת את עצמה באתר שלה כממוקדת ב"טכנולוגיה מתקדמת ופיתוח תהליכים למיחזור חומרים, ייצור מחדש ושימוש חוזר". בהגשה רשומים שטראובל ואנדרו סטיבנסון, לשעבר ראש הפרויקטים המיוחדים בטסלה, כמובילי רדווד מאטיריאלס, וידוע כי סטיבנסון משמש כיום כסמנכ"ל כספים בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים