אפל עקפה את התחזיות – בעיקר בגלל המוצרים הלבישים
העלייה, בעיקר בשוק הסיני, במכירות של השעונים והאוזניות שאפל מוכרת הביאה לגידול של 1% בהכנסות ● הרווח הנקי, לעומת זאת, קטן ב-13% * באפל אופטימיים לגבי השנה כולה
אפל סיימה את הרבעון השלישי של שנתה הכספית עם עלייה קלה בהכנסות לצד ירידה משמעותית יותר ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה אמש (ג'). עם זאת, התוצאות עקפו את תחזיות האנליסטים, כשהסיבה העיקרית לכך היא מכירות נאות בשוק הסיני של מוצרים לבישים, ובעיקר שעונים חכמים ואוזניות.
הנתונים מראים שההוצאות הרבעוניות של אפל גדלו ב-3.97% ל-42.27 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו רק ב-1.02%, ל-53.8 מיליארד. מתוכן, מכירות המכשירים הלבישים קפצו ב-48% ל-5.53 מיליארד דולר, מכירות האייפדים גדלו ב-8% לחמישה מיליארד וההכנסות שלה מה-Mac עלו ב-11% ל-5.8 מיליארד. לעומת זאת, מכירות האייפונים רשמו ירידה של 12% ל-26 מיליארד דולר. הן במוצרים הלבישים והן באייפונים, מדובר בהמשך המגמה מרבעונים קודמים.
הגידול הרב יותר בהוצאות מאשר בהכנסות, כמו גם עלייה של 6% בחבות המס, הביאו לירידה של 12.8% ברווח הנקי ל-10 מיליארד דולר. הרווח הנקי למנייה קטן ב-6.84% והגיע ל-2.18 דולר.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ב-2.25% ל-33.58 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-1% ל-20.2 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 37.59%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ברבעון ב-11.19% ל-8.68 מיליארד דולר והרווח פחת ב-8.5% ועמד על 11.54 מיליארד דולר.
לצד הדו"חות הרבעוניים פרסמה החברה את הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית. ההוצאות היו כמעט ללא שינוי – הן ירדו ב-0.06% ל-147.83 מיליארד דולר – וההכנסות קטנו ב-3.23% ועמדו על 196.13 מיליארד. היחס הזה פגע ברווחיות: הרווח התפעולי רשם ירידה של 11.82% ל-48.31 מיליארד דולר וזה הנקי קטן ב-8.5% ל-41.5 מיליארד.
טים קוק, מנכ"ל אפל, סיכם את התוצאות באמרו כי "היה זה הרבעון השלישי הגבוה ביותר אי פעם, עם גידול חד וממושך במוצרים הלבישים שלנו, עלייה במכירות ה-Mac והאייפד, ושינוי לטובה במגמה בנוגע לאייפונים. ביצועים טובים אלה באו לידי ביטוי בכל האזורים ואנחנו בטוחים שהם יימשכו. הנמאזן של השנה הכספית 2019 יהיה חיובי מאוד".
תגובות
(0)