דפדפן כרום של גוגל בגרסה 76 הושק: מה נשתנה?

גרסת ה-Chrome החדשה מוכנה להורדה וכמו תמיד, מטעמי בטיחות, מומלץ לעדכן אליה, מה גם שאחרי העדכון תרוויחו כמה תוספות משמעותיות

עדכון דחוף לכרום

גוגל שחררה את גרסה 76 של הדפדפן שלה כרום, וכפי שהבטיחה הוא מביא אל מרחבי הגלישה שני שינויים עיקריים.

השינוי המשמעותי ביותר הוא שזו הגרסה הראשונה בה הדפדפן, בעת פתיחת חלון 'גלישה בסתר', יספק באמת גלישה בסתר, והאתרים לא יוכלו לזהות שמדובר בגולש שנכנס במצב נסתר. מדובר בסגירת API, שאפשר לאתרים לזהות פעילות של גולשים בסתר, בכניסה לאתר וגם ביציאה ממנו, מה שלמעשה בעצם הוציא את העוקץ מרצונם של גולשים לא להשאיר עקבות מאחוריהם.

סגירת האפשרות לבדוק האם מבוצעת גלישה בסתר, כפי שדווח ברשת, עומדת לפגוע באופן לא קל באתרים שבנו חומות תשלום בכדי להסתיר את התכנים שלהם בפני גולשים שאינם מנויים, במיוחד באתרים בהם מסופקת כמות מסוימת של גישה בחינם לתכנים המוצעים. ברגע שנכנסים לאתר כזה ועוברים למצב גלישה בסתר, במקרים רבים מאוד תהיה גישה לכלל התכנים שלו.

שינוי משמעותי אחר קשור לעוד החמרה ביחס ל-Flash של אדובי, שאמורה להפסיק את התמיכה בפלטפורמה הזו באופן סופי בשנה שעברה. כברירת מחדל התוסף מבוטל לחלוטין, וכדי להפעיל אותו צריך להיכנס להגדרות באופן יזום.

שינוי נוסף, אם כי פחות משמעותי בהיבט של הגלישה, זו הקלה על התקנה של יישומי רשת פרוגרסיביים על שולחן העבודה. באתרים שעומדים בדרישות לאפשרות הזו יופיע כפתור 'התקנה' באופן אוטומטי בשורת הכתובת של האתר.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן

    בקיצור, החדשות המרעישות הן ששוב בכרום יש רק עכשיו את מה שיש בפיירפוקס כבר מעל לשנה...

אירועים קרובים