"מצב כלב" במכוניות טסלה כמעט גרם למות גור – הבאג יתוקן

בפברואר פרסמה טסלה תכונה חדשה בשם Dog Mode שאמורה לדאוג לכך שטמפרטורת הרכב תהיה קרירה בזמן שחיות מחמד מושארות בו ללא השגחה, אבל בעיה בהפעלת המנגנון כמעט גרמה לאסון ● אילון מאסק, המנכ"ל, הגיב והתחייב: הבעיה מטופלת ותתוקן לאלתר

כלב באוטו? הכי טוב חלון פתוח. צילום: BigStock

המכוניות החשמליות של חברת טסלה אמורות להיות חדשניות בהיבטים רבים. פיצ'ר שעליו הכריזה החברה בפברואר השנה אף התיימר לסייע לבעלי חיות מחמד שבבעלותם הרכב, ועל כך רימז גם שמו, 'מצב כלב', או באנגלית Dog Mode.

הרעיון היה לסייע למי שנאלצים להשאיר במכוניתם לזמן קצר וללא השגחה חברים על ארבע – אגב, מעשה שלא תמיד מותר בחוק בכל המקומות, ושיש לא מעט ארגוני זכויות חיות שמתנגדים לו, משום שבעל החיים הרי אינו יודע אם בעליו ישוב או לאו.

כך או כך, מצב הכלב של טסלה היה אמור לפחות לדאוג לכך שתא הנוסעים ישאר צונן ובטמפרטורה נוחה כשהמכונית חונה ובתוכה חיית המחמד, על ידי הקשה פשוטה על סמל המאוורר וכיוון הטמפרטורה לסימון 'כלב'.

מעבר לכך המצב גם דואג להציג את הטמפרטורה בגדול על גבי הצג הפנימי של המכונית, בתקווה שזה ירגיע עוברי אורח מודאגים ובעלי כוונות טובות שיחששו לבעל החיים. במקרה ששהות הבעלים התארכה, הבטיחו בטסלה שאם הסוללה של המכונית מגיעה למצב של פחות מ-20 אחוז כש"מצב כלב" מופעל, תשלח הודעה לטלפון של הבעלים.

קושי בהפעלת המצב כמעט הרג את הכלבלב

עד כאן טוב ויפה אלא שבאחרונה הסתבר שיש סיכון שמשהו ישתבש ויעלה במחיר כבד לבעל החיים ולבעליו האוהב.

אתמול (ד') צייץ אדם בשם רחול סוּד, מנכ"ל Unikrn – חברה העוסקת בהימורי esports וחדשות – וחשף כי השאיר את הגור שלו בתוך מכונית הטסלה שבבעלותו בזמן שיצא לזמן קצר לסיבוב בסיאטל. משום שהעיר חמה מאוד בתקופה זו של השנה, הוא הסתמך על מצב הכלב של טסלה, אבל במפתיע זה לא עשה את שהיה אמור לעשות.

למרבה המזל, סוד סיפר לעוקביו ששם לב לטמפרטורת המכונית דרך האפליקציה של הרכב, והבחין שזו עולה ועולה. זה מה שהביא לכך שהוא הצליח להציל את הגור שלו מהחום הבלתי נסבל.

"למזלי שמרתי את האפליקציה פתוחה, ולחרדתי הטמפרטורה במכונית הייתה כבר 85 מעלות, וטיפסה עוד!", כתב סוד. הוא הסביר את הבעיה וטען כי מצב כלב פועל רק "כשבמצב אוטומטי, אתה מכוון את המאוורר באופן ידני ומשאיר את המיזוג כבוי".

סוד תייג את מנכ"ל טסלה והיזם אילון מאסק, הידוע בפעילותו המוגברת בטוויטר, ומאסק הגיב לפרסום והתחייב פשוט מיד שהחברה שלו "מתקנת" את הבאג בתכונה. נמשיך לעקוב, וטוב שסוד גילה לבעלי המכוניות את הסוֹד והבטיח שבינתיים לא יסתמכו רק על הטכנולוגיה כדי לשמור על יקיריהם.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים