טלטלה בעולם הגיימינג: נינג'ה עזב את טוויץ' לטובת מיקסר

נינג'ה הוא הסטרימר הפופולרי ביותר של משחקי פורטנייט, יש לו כמעט 15 מיליון עוקבים, ולכן הודעתו משבוע שעבר על שינוי הפלטפורמה שבה הוא פעיל יכולה להיות דרמטית - האם הוא יהפוך סופסוף את שירות הסטרימינג למשחקים של מיקרוסופט להצלחה?

בלב המאבק בין אפיק גיימז לאפל וגוגל. פורטנייט.

משחק הווידיאו הפופולרי להפליא פורטנייט כולל גם היבט נוסף – שחקנים שמזרימים בלייב את משחקיהם בו להמוני בני אדם העוקבים אחריהם באדיקות. טיילר "נינג'ה" בלווינס הוא אחד כזה, ולא סתם אלא הסטרימר המוביל של פורטנייט. ביום ה' האחרון הוא הודיע כמעט בלאקוניות כי הוא מחליף פלטפורמות, וצייץ בטוויטר על מעבר מהשימוש השגרתי שלו בטוויץ' של אמזון למיקסר, פלטפורמת הסטרימינג החיה לגיימינג שמופעלת על ידי מיקרוסופט.

נינג'ה אמנם כתב ציוץ מינימליסטי: "הפרק הבא, http://Mixer.com/Ninja", אבל לבשורה הזו יש, לפחות בפוטנציה, השלכות משמעותיות.

ל-Fortnite יש יותר מ-250 מיליון שחקנים רשומים, ונינג'ה ידוע כאחד הגיימרים הטובים ביותר במשחק. המוניטין שלו הפך אותו לסלב ויצר לו מחנה מעריצים אדיר, הוא אף נבחר על ידי המגזין טיים כאחד מ-100 המשפיענים המובילים כיום.

כמעט 15 מיליון עוקבים שיעקבו אחרי נינג'ה למיקסר?

פלטפורמת Mixer היא המתחרה הישירה מטעם מיקרוסופט לטוויץ' שבבעלות אמזון. לנינג'ה היו כמעט 15 מיליון עוקבים ב-Twitch, יותר מפי שניים ממספר העוקבים אחרי הסטרימר השני בפופולריותו מקרב מזרימי משחקי פורטנייט. בשלב מסוים היו לו מעל 100,000 מנויים משלמים, והוא הכניס לעצמו ולטוויץ' מיליוני דולרים בשנה. במקביל, מיקסר נאבקה להמריא, מאז שנרכשה על ידי מיקרוסופט בשנת 2016.

לשם הפרופורציות, מבחינת נתונים, משתמשי מיקסר צפו רק ב-119 מיליון שעות במהלך הרבעון השני של 2019, לעומת 2.7 מיליארד בטוויץ', ו-702 מיליון ב-YouTube Gaming – פלטפורמת ההזרמה למשחקים של יוטיוב, שגם היא נוגסת חלק בעוגה.

לפיכך, המהלך של נינג'ה, שסביר להניח כי מעריציו ועוקביו ילכו בעקבותיו, יביא כנראה סופסוף מיליוני צופים אל הפלטפורמה של הענקית מרדמונד. לפי הביזנס אינסיידר, לחשבון המיקסר החדש של נינג'ה נוספו 300,000 עוקבים בערך כשהתחיל את ההזרמה הראשונה שלו על הפלטפורמה, ב-2 באוגוסט, והיום הוא הוא כבר בין חמשת החשבונות הנעקבים ביותר במיקסר. הציפייה היא שנינג'ה יגדיל משמעותית את מספר המשתמשים במיקסר, ויביא את ההמונים אל השירות, מה שיגרום לסטרימרים אחרים לעבור גם הם למיקסר.

לציוץ הדרמטי שלו הוסיף נינג'ה סרטון של מסיבת עיתונאים מדומה, ובה אמר: "אני יודע שזה עלול להיות הלם לרבים מכם אבל זה אני הרגיל, פשוט פלטפורמה אחרת". הוא הבהיר זאת לעוקביו כיוון שנהג תמיד להבטיח שאין לו כוונות לשנות דברים מהותיים בהזרמות שלו.

מיקרוסופט לא חשפה מהו ההסכם שלה עם נינג'ה, אך ניתן לצפות שפעילותו אצלה תגרוף בעבורה הכנסות של עשרות מיליונים בשנה הקרובה, ושבמקביל אמזון תפסיד סכום דומה מנטישתו, שסיבותיה לא הוסברו. בלווינס עצמו סיפר ל-CNN מוקדם יותר השנה כי הרוויח כ-10 מיליון דולר מחסויות, מכירת מודעות והרשמות בשנת 2018. קשה להאמין, אבל כל הדרמה הזאת היא רק תוצר של צפייה במישהו שמתמחה במשחק וידיאו בודד.

"אנו שמחים לקבל את פני הנינג'ה והקהילה שלו במיקסר", אמר דובר מיקרוסופט. "מיקסר הוא מקום שנוצר סביב להיות חיובי ומסביר פנים מהיום הראשון. אנו מצפים לאנרגיה שנינג'ה והקהילה שלו יביאו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים