מי השודדים שפרצו באור יום לחנויות אפל באוסטרליה?

הפורצים הלמו בפטיש בחלון הזכוכית של החנויות - באזור העיר פרת', במערב אוסטרליה - לקחו מוצרים שכללו בעיקר מכשירי iPhone בשווי 370 אלף דולרים, והסתלקו

חנות אפל בסידני, אוסטרליה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מוקדם ביום שלישי בבוקר (שעון אוסטרליה), פרצו שישה אנשים לשתי חנויות אפל, וגנבו מוצרים בשווי 370 אלף דולר. הפריצה, שנקלטה במצלמות האבטחה, הראתה איך ניפצו האנשים את שמשות החנויות באמצעות פטיש. למעשה, המוצרים שנגנבו – ברובם מכשירי iPhone – הגיעו מחנות אחת, בעיירה בוראגון (Booragoon), פרבר של העיר פרת', במערב אוסטרליה.

המשטרה סיפרה שהקבוצה פרצה לחנות, איימה על צוות האבטחה במקום ויצאה עם הסחורה. מוקדם יותר באותו לילה, ניסתה אותה קבוצה – שנראתה בצילומי האבטחה לבושה בבגדים כהים – לפרוץ לחנות שנמצאת במרכז העסקים של פרת', ברחוב היי (Hay), אך מונית שעברה באזור הפריעה להם, והשודדים ברחו. בחנות השנייה, כאמור, לא היה שום דבר שהפריע להם לקחת את הסחורה. המשטרה הודיעה גם ששני כלי רכב שקשורים, לפי החשד, למעשה, נמצאו שרופים בפרברים הדרומיים של העיר.

"המשטרה מבקשת להזהיר את הציבור שמכשירי הטלפון שנגנבו כוללים מנגנוני אבטחה שהותקנו בהם על ידי היצרן", אמר מאט ווילאן, בלש בכיר במשטרת פרת', שהתייחס לאפשרות שהמכשירים יימכרו כמכשירי יד שנייה, והוסיף כי "היצרן יודע שהטלפונים האלה נגנבו, וככל הנראה המכשירים יהיו חסרי ערך. אנחנו רוצים להגן על הציבור ומבקשים שכל מי ששוקל לקנות מכשיר יד שנייה או משומש, היות שהמחירים נמוכים יותר, ידע שבסופו של דבר הוא ישאר עם חפץ נטול ערך".

נכון למועד כתיבת שורות אלה, המשטרה עדיין לא מצאה עדים למעשה, אך היא מקווה לקצה חוט שיוביל אותה למצוא את האשמים.

נחשק גם בעיניי גנבים. iPhone X. צילום: אפל

נחשק גם בעיניי גנבים. iPhone X. צילום: אפל

מכשירי iPhone ויתר מוצרי אפל – אטרקציה לגנבים

זו לא הפעם הראשונה שחנויות אפל הן קורבן לפריצה – המקרה המפורסם ביותר הוא ערב ראש השנה בשנת 2013, אז נגנבה מחנות בפריז סחורה בשווי 1.32 מיליון דולרים. ב-2017 נגנבו 313 מכשירי iPhoneX ממשאית UPS שחנתה ליד חנות של אפל בסן פרנסיסקו, אך מה שמיוחד בגניבה הזו שהיא קרתה באור יום ובמרחב הציבורי – ושווי המוצרים שנגנבו היה 370 אלף דולרים. גניבה נוספת, גם היא בקליפורניה, אמנם דרומית יותר בעיר פרסנו, לקחה 30 שניות בלבד – אז נכנסה קבוצה של ארבעה אנשים לחנות, גנבה מכשירי iPhone ומחשבי מק-בוק שהיו בתצוגה, ורצה איתם החוצה.

הבלש ווילאן סיכם: "אותם אנשים שרוכשים את המכשירים האלה, בגלל שהמחירים שלהם נמוכים מעט יותר מהמחירים בפועל, תומכים אקטיבית בפועל בפריצות וגניבות של סחורה, מה שבסופו של דבר יגרום לאותם אנשים שעשו זאת פעם אחת, לעשות זאת שוב". לא נותר אלא להסכים עם הדברים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאוריציו גלפר

    אקטיבציה מחדש - אפשרית. מנגנון ההגנה המובנה איננו חד כיווני. צריך רק את הקוד הפנימי, וזה יש בודאי במקום ידוע למפעיל רשת הגנבים.

אירועים קרובים