אינטל: תוצאות חיוורות – שעקפו את תחזיות האנליסטים

ההכנסות של החברה ברבעון השלישי כמעט שלא השתנו והרווח הנקי ירד ביותר מ-6% ● עם זאת, אינטל חוזה רבעון רביעי טוב יותר מהערכות האנליסטים – מה שהביא את המשקיעים להקפיץ את שער המנייה לאחר סגירת וול-סטריט

בוב סוואן, המנכ"ל היוצא של אינטל. צילום: יח"צ

אינטל הציגה בסוף השבוע תוצאות חיוורות לרבעון השלישי של השנה: ההכנסות שלה עמדו במקומן והרווח הנקי ירד. לצד זאת, היא פרסמה תחזית לרבעון האחרון של השנה, שגבוהה מציפיות האנליסטים. החברה חוזה כי ההכנסות שלה ברבעון הרביעי יסתכמו ב-19.2 מיליארד דולר והרווח הנקי למנייה יעמוד על 1.27 דולר. זאת, בעוד שהאנליסטים העריכו הכנסות בסך 18.9 מיליארד דולר ורווח נקי למנייה בסך 1.16 דולר.

לטענת מנהלי אינטל, הם צופים לביצועים משופרים ברבעון האחרון של השנה עקב עלייה צפויה בביקוש לשבבים עבור דטה סנטרים מבוססי ענן.

ובחזרה לתוצאות הרבעון השלישי: אינטל רשמה בתקופה זו גידול של 7.9% בהוצאות ל-12.8 מיליארד דולר לעומת עלייה של 0.14% בלבד בהכנסות ל-19.2 מיליארד. כלומר: אינטל צופה כי ההכנסות שלה לא יעלו ברבעון הרביעי, בהשוואה לרבעון השלישי.

הקיפאון בהכנסות לצד העלייה בהוצאות השפיעו לרעה על הרווח הנקי, שירד ב-6.4% למעט פחות משישה מיליארד דולר. הרווח למנייה רשם ירידה מתונה יותר – של 2.17% – ועמד על 1.35 דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של אינטל רשמו עלייה רבעונית של 16.05% ל-7.9 מיליארד דולר, הרווח הגולמי ירד ב-8.6% ל-11.3 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-68.86%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-3.25% ל-4.85 מיליארד דולר והרווח ירד ב-12.3% ל-6.45 מיליארד.

לצד הנתונים הרבעוניים פרסמה החברה את הדו"חות לתשעת החודשים הראשונים של השנה. עולה מהם כי ההוצאות הכלליות גדלו ב-1.4 מיליארד דולר ל-36.5 מיליארד, בעוד שההכנסות פחתו ב-435 מיליון דולר ל-51.76 מיליארד. הדבר השפיע על הרווחיות התפעולית והנקייה כאחד: אלה ירדו, בהתאמה, ב-10.85% ל-15.24 מיליארד דולר וב-10.86% ל-14.14 מיליארד.

זינוק בשער המנייה

המשקיעים הושפעו לטובה הן מהתוצאות והן מהתחזית, שכן בשני המקרים החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, וכן מהודעתה של החברה כי תרכוש בחזרה מניות בשווי של 20 מיליארד דולר. כתוצאה מכך, מניית החברה קפצה במסחר שלאחר סגירת וול-סטריט, ונכון לפרסום שורות אלה עומד שערה על כ-8% יותר מהשער בתום המסחר ביום ה'.

בוב סוואן, מנכ"ל אינטל, סיכם את התוצאות באמרו כי "בתקופה האחרונה עברנו מסע ארוך של שינוי סל המוצרים של החברה והתאמתו לצרכי השוק, במיוחד לביקוש הגואה לדטה. הביצועים ברבעון השלישי מוכיחים שאנחנו בדרך הנכונה. סדר העדיפויות שלנו מבוסס על רצוננו להאיץ את הצמיחה, לשפר את הביצועים ולהשתמש באופן מושכל בהון כדי להגיע לתשואות מקסימליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים