ספוטיפיי שרה שיר שמח: ההכנסות עלו, הרווח הנקי זינק
תוצאות שירות המוזיקה השבדי עקפו את תחזיות האנליסטים, עם צמיחה של 28% בהכנסות ושל יותר מפי חמישה ברווח ● עלייה חדה - גם במספר המשתמשים ● התוצאות החיוביות הביאו לזינוק בשער המנייה
ספוטיפיי יכולה לסמן "וי" על הרבעון השלישי של השנה, לאחר שהיא הציגה בו תוצאות חיוביות במיוחד. מהדו"חות הכספיים שהיא פרסמה אמש (ב') עולה כי ההכנסות ומספר המשתמשים שלה זינקו בשיעורים דו ספרתיים, והרווח הנקי – בשיעור תלת ספרתי. התוצאות של החברה עקפו את תחזיות האנליסטים, מה שהביא לשביעות רצון רבה במיוחד בקרב המשקיעים, שהזניקו את שער המנייה שלה ביותר מ-16%.
מדובר בעוד רבעון שמוכיח שספוטיפיי, משירותי המוזיקה הבולטים בשוק, עומדת היטב בתחרות מול המתחרות שלה, ובמרכזן Apple Music.
קרוב לרבע מיליארד משתמשים
הנתונים מראים כי ההוצאות הרבעוניות של החברה זינקו ב-23.5% ל-1.7 מיליארד יורו וההכנסות צמחו ב-28% ל-1.73 מיליארד. העלייה הניכרת בהכנסות היא פועל יוצא של הגידול החד במספר משתמשי ספוטיפיי, שעמד בסוף הרבעון השלישי על 248 מיליון – עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
סעיף שגדל באופן בולט עוד יותר הוא, כאמור, הרווח הנקי: זה זינק ברבעון ביותר מפי חמישה – ב-460.5%, ליתר דיוק – ל-241 מיליון יורו. הרווח הנקי למנייה גדל בשיעור נמוך הרבה יותר, אם כי גם הוא גבוה – ב-56.5% – ל-36 סנט.
עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-27.2% ל-1.3 מיליארד יורו, הרווח הגולמי צמח ב-29% ל-441 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 25.48%. ספוטיפיי רשמה מגמה חיובית גם בסעיפים התפעוליים: היא עברה מהפסד תפעולי של שישה מיליון יורו ברבעון השלישי של 2018 לרווח של 54 מיליון בתקופה המדווחת.
תוצאות טובות גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה
הנתונים של החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה מראים על זינוק של 25.7% בהוצאות אל מול עלייה של 30.4% בהכנסות. כתוצאה מכך, ספוטיפיי עברה לרווחיות נקייה ותפעולית כאחד: הרווח התפעולי עמד על ארבעה מיליון יורו לעומת הפסד של 137 מיליון וזה הנקי הגיע ל-23 מיליון יורו בהשוואה להפסד של 520 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.
בהודעה שהוציאה עם פרסום התוצאות ציינה הנהלת ספוטיפיי ש-"הפעילות ברבעון השלישי עקפה את התחזיות – הגדלנו את מספר המשתמשים ואת הרווחיות זה הרבעון השמיני ברציפות".
תגובות
(0)