סירי של אפל: ישראל – "מדינת הכיבוש הציוני"

גולשים הפיצו סרטונים שבהם נשמעת העוזרת הקולית ש"חיה" במכשירי הענקית מקופרטינו טוענת שנשיא מדינת ישראל, רובי ריבלין, הוא "נשיא מדינת הכיבוש הציוני" - איך זה קרה?

לא רק אישה. סירי

משתמשים במדיה החברתית פרסמו סרטונים של סירי, העוזרת הקולית של אפל, בהם נאמר כי נשיא מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין, הוא "נשיא מדינת הכיבוש הציוני", כך דיווח שלשום (א') בביזנס אינסיידר.

הדבר קרה כאשר משתמשים שאלו את סירי "מיהו נשיא מדינת ישראל?". על פי הדיווח, הסיבה הסבירה לכך שזה מה שאירע היא ונדליזם שבוצע בעמוד הוויקיפדיה של הנשיא ריבלין. זאת, כיוון שוויקיפדיה היא מקור שאפל משתמשת בו לעתים קרובות כדי להפיק ממנו מידע.

משתמש טוויטר המכונה 'כלב השמירה של האנטישמיות', צייץ כי "מקור הפשלה של סירי עם 'מדינת הכיבוש הציוני' הוא בוויקימדיה – ולא באפל. אמנם עיקר טענותיי מופנות לוויקימדיה, ועדיין יש לשאול, מדוע סירי עוקבת באופן עיוור אחר ערכי הוויקי".

משתמשת אחרת הגיבה בציוץ "וואו. אפל. מדינת הכיבוש הציוני? ההטיה שלך מופיעה (לעיני כל)". משתמש אחר כתב בטוויטר כי "כש#סירי מצליחה… כולם נסערים, או צוחקים בקול גדול. אני מקווה שסירי גם זוכרת ש#נתניהו הוא טרוריסט".

אפל תיקנה את הבעיה עם סירי ואמרה כי כעת סירי מציגה "ראובן ריבלין הוא נשיא מדינת ישראל". עם זאת ענקית הטלפונים החכמים לא התייחסה לאירוע, מעבר להודעה על התיקון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים